Strategisk inköpare till GKN Aerospace

Strategisk inköpare till GKN Aerospace

Arbetsbeskrivning

Om företaget
GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid anläggningen i Trollhättan utvecklas och tillverkas avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer.

RM12 är motorn som har utvecklats för JAS 39 Gripen och det svenska flygvapnets behov, och som idag används av flygvapnet i Sverige men också flera andra länder. Motorn är en utvecklad General Electric F404 som har anpassats till flygplan med enmotorinstallation. Produktionen startade tidigt 90-tal och fler än 200 flygplan levererades till svenska flygvapnet. GKN Aerospace Sweden ansvarar för produktstödet inklusive underhåll, reparation och tillsyn av RM12 under hela dess livscykel.

Vi söker nu efter en ny medarbetare till avdelningen som ansvarar för inköp av reservdelar för RM12. Gruppen består av 10 personer och tjänsten ersätter en medarbetare som fått möjligheten att kliva vidare i karriären internt på GKN.

Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du ansvara för såväl strategiska som operativa aktiviteter kopplade till inköp av reservdelar för RM12. I din leverantörsbas finns idag drygt 5 leverantörer, samtliga i USA och det är du som säkerställer att leverantörerna fullgör sitt ansvar enligt kontraktet. Du kommer också vara en viktig spelare för att skapa och behålla goda relationer med dina leverantörer. Sammantaget kommer du att driva förhandlingar, teckna avtal, övervaka leveranser och lösa fakturaproblem samt deltar aktivt i produktionsplanering för att säkerställa produktionstillgänglighet. Vidare är det du som följer upp leverantörernas förmåga att hålla uppsatta mål vad gäller kostnad, kvalité och tid.

Din profil
Vi söker dig med relevant utbildningsbakgrund och med flera års erfarenhet av inköpsarbete företrädesvis i en strategisk roll och gärna i en internationell miljö och med teknik i fokus. För att lyckas i rollen krävs både strategiska och operativa färdigheter tillsammans med hög självständigt och affärsmässighet. Vidare behöver du ha erfarenhet av upphandlingar och vara van att interagera med internationella leverantörer. Du kommer att ha nära samarbete såväl internt som externt vilket gör att du ser värdet i att bygga relationer. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet SAP och det är ett krav att du kan flytande svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökningsförfarande
Välkommen med din ansökan senast 2021-10-25. Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Detta är initialt ett konsultuppdrag men på sikt finns det mycket goda chanser att övergå i en anställning direkt hos GKN. Vi går igenom ansökningar löpande så vänta inte med att söka. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Ljungkvist, 072-240 49 22/ anna.ljungkvist@skill.se

Väl mött med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 25 oktober 2021

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024