OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du driven, lösningsorienterad och har ett intresse för träning och hälsa? Besitter du även erfarenhet av inköp, både på strategisk och operativ nivå och söker en ny utmaning? Vilket ypperligt tillfälle att söka denna roll hos vår kund HSNG!
Om HSNG
Brinner du också för en hälsosam livsstil och vill vara en del av ett team fullt med lagspelare? På HSNG - Health and Sports Nutrition Group HSNG AB strävar de efter att erbjuda produkter i världsklass inom träning, hälsa & kost. De är ledande inom e-handel med försäljning av kosttillskott & hälsokost på den nordiska marknaden. HSNG AB består av Gymgrossisten.com, Bodystore.com & Proteinfabrikken.no. HSNG:s produkter säljs också i dagligvaruhandeln genom Fitnessmarket.se.
Stronger, healthier and happier! HSNGs värderingar genomsyrar allt de gör och betyget är att de flertal gånger utnämnts till ett av Sveriges mest framgångsrika företag. HSNG ägs av det industriella investmentbolaget Orkla och är ett av tolv fristående portföljbolag.
Om rollen
Som strategisk inköpare på HSNG kommer du att tillhöra segmentet ”träningskläder och redskap” i ett team om 3 personer. Du arbetar brett i din roll och förväntas att vara trygg och självständig i processerna. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat kontakt med leverantörer, kampanj- och flödesplanering, analys och uppföljning samt nära samarbete med kategorichef, operativa inköpare och försäljning. Rollen är varierande och dynamisk och innefattar många kontaktytor, såväl internt som externt. I rollen så kommer du att arbeta med affärssystemen Pyramid, Salesforce och SO99+.
Så här kan en vanlig dag se ut:
- Avtalsförhandling med dina leverantörer gällande priser och villkor.
- Kampanjplanering i samarbete med sälj och leverantörer enligt marknadsplaner.
- Analys och uppföljning av utfall för uppsatta KPI:er, tex rörande försäljning, marginal och lagernivåer.
- Delaktighet i det operativa inköpsflödet, från artikelregistrering och daglig produktvård till orderläggning, inleveranser och fakturahantering.
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har några års erfarenhet från en roll inom inköp. Du är självgående i inköpsflödet och har erfarenhet av avtalsförhandlingar med leverantörer. Troligtvis har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller inköp och brinner för området. Vidare är du analytisk, lösningsorienterad och detaljfokuserad samt ansvarstagande. Vi tror att du är social och finner långsiktiga kundrelationer som en viktig kärna i ditt arbete. Du tycker att det är roligt att analysera resultat och siffror samtidigt som du kan gå utanför boxen och tänka kreativt. För att trivas på HSNG ser vi att du trivs i en dynamisk och föränderlig arbetsmiljö och är en lagspelare som ställer upp för dina kollegor och ditt team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en driven person som ger energi i både affärsrelationer som till kollegor.
Kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande
- Tidigare erfarenhet av inköp, gärna på strategisk nivå
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Datorvan och erfarenhet av affärssystem tidigare
Meriterande
- Erfarenhet av inköp inom retail
Tillträde, omfattning och förmåner
Det här är en roll på heltid med kontorstider, måndag till fredag, med placering på HSNGs huvudkontor i Solna Business Park med start omgående. Det är en roll som sträcker sig tills vidare och anställningen inleds med en provanställning á 6 månader. Du kommer till en modern arbetsplats med en informell kultur, korta beslutsvägar och engagerade chefer och medarbetare. Här blir du en del av ett glatt gäng med fin sammanhållning och stor drivkraft. HSNG satsar på sina medarbetare och du kommer bland annat att få ett generöst friskvårdsbidrag och personalrabatt.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445