Strategisk inköpare till Jönköping Energi

Strategisk inköpare till Jönköping Energi

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du den strategiska inköparen som alltid strävar efter att varje enskilt inköp ska motsvara bästa möjliga affär ur ett helhetsperspektiv? Har du en bakgrund inom inköp och upphandling och vill arbeta mer strategiskt? Vi söker dig som vill leda och har goda erfarenheter kring komplexa upphandlingar. Du kommer arbeta hos ett bolag med ett starkt varumärke och erbjudande inom energi och kommunikation och som har hållbarhet som en naturlig del i sin affär. 

Ansvarsområden
Som strategisk inköpare ansvarar du för att självständigt leda inköp och upphandlingar samtidigt som du arbetar nära ekonomi. Till tillsammans med dina kollegor inom inköpsteamet kommer du även bistå som stöd vid olika direktupphandlingar ute i verksamheten.

Du genomför självständigt upphandlingar och inköp av entreprenader, produkter och tjänster för våra ansvarsområden med tyngdpunkt på att upphandla utifrån nya och befintliga ramavtal. Du kommer att ansvara för hela processen från omvärldsanalys till upprättande av avtal samt uppföljning av såväl befintliga som nya leverantörer. Vidare arbetar du med leverantörsrelationer och optimerar ekonomiskt utfall sett till livscykelperspektiv och hållbarhetsaspekter för att kvalitetssäkra regelefterlevnader enligt lagen om offentlig upphandling. Inköpsprocessen styrs oftast av Lagen om offentlig upphandling (LOU) och Lagen om offentlig upphandling i försörjningssektorn (LUF). Jönköping Energi köper årligen varor och tjänster för ca 1000 mnkr.

I tjänsten ingår också att du tillsammans med dina kollegor utvecklar och förbättrar bolagets inköpsprocesser. Du trivs med att arbeta nära verksamheten, och känner dig både bekväm att leda arbeten genom att projektleda tvärfunktionella team samtidigt som du kan fungera stöttande när det inte är du som leder.

Du kommer ingå i ett team om tre inköpare och rapporterar till ansvarsområdeschef Affärsstöd.

Detta erbjuder vi dig! 
Hos oss får du goda anställningsvillkor och personalförmåner och möjligheter till att utvecklas tillsammans i en trygg och innovativ bransch. För oss är det viktigt att du får en bra introduktion och säkerhet och kvalitet är våra prioriteringar i allt vi gör. Du kommer få vara med på en spännande utvecklingsresa på en arbetsplats med en gemenskap som bara kan upplevas.

Kvalifikationer
Du som söker har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, ekonomi, teknik eller juridik alternativt annan erfarenhet vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du som söker kommer från en liknande roll idag.

Som inköpare är du självständig i ditt arbete och du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Du har en strategisk höjd och är strukturerad och lösningsorienterad i ditt arbete med en kvalitetsmedvetenhet och innovativ sida. Vidare har du ett tekniskt intresse, du är affärsmässig och har en god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer till leverantörer, samarbetspartners och kollegor. Har du erfarenhet av att arbeta med upphandlingar inom värme/kyla är detta meriterande.

Du har goda IT kunskaper och känner dig bekväm med att ta dig till nya olika digitala system. Det är meriterande med erfarenhet från att använda Tendsign, E-avrop eller annat system som används vid upphandlingsarbete samt Excel, Power BI, affärssystemet IFS eller liknande. Det är önskvärt med tidigare erfarenhet kring det regelverk som styr entreprenader, dvs. ABT06/ AB04, AMA AF och AFF samt att du har erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling enligt LOU och LUF. Din förmåga att hantera det svenska språket i såväl tal som skrift är god.

B-körkort är meriterande och stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Låter det som en intressant roll? För rätt person innebär rollen en spännande och utvecklande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare med lokal förankring, ett bolag med god ekonomi som satsar och aktivt bidrar till utvecklingen av samhället i Jönköpingsregionen. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 juni. Urval görs löpande.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Victoria Reeve på mail victoria.reeve@randstad.se

För fackliga frågor kontakta Joakim Engdal, SEKO, på tel. 036-19 18 44, Stefan Seppas, Vision, på tel. 036-10 82 64 eller Agata Zietek, Sveriges Ingenjörer, på tel. 036-10 32 08.



Om företaget
Nu och i framtiden har vi vår bas i infrastruktur och produktion. Vi är en samhällsviktig verksamhet och en lokal aktör som drivs av att skapa effektiva och innovativa energi- och kommunikationslösningar till våra kunder för att bidra till ett hållbart samhälle. Medarbetarnas kompetens och lokalkännedom säkerställer leveranser och tjänster med hög kvalitet. Vi är och kan vara stolta över det vi tillsammans åstadkommer! Vår vision är En god kraft för ett gott samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2021
  • Ansök senast: 15 juni 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024