OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karo Pharma ett läkemedelsföretag med inriktning mot försäljning och marknadsföring av receptbelagda läkemedel (Rx), receptfria läkemedel (OTC) och egenvårdsprodukter som säljs i apotek och detaljhandel. Våra produkter finns tillgängliga i över 60 länder och ger patienter och konsumenter bättre tillgång till effektiv behandling. Karo Pharma har fler än 150 anställda, spridda över vårt huvudkontor i Stockholm tillsammans med kontor i 7 andra länder.
Karo Pharma söker nu en Strategisk inköpare som ska utveckla leverantörsbasen inom utpekade kategorier. Är du beredd att göra det lilla extra för att uppnå dina och företagets mål? Då är detta möjligheten som kan sätta fart på din karriär!
Rollen
Som strategisk inköpare ansvarar du för leverantörers prestationer och leveranskedjan i nära samarbete med andra enheter inom företaget som: Kvalitetssäkring, Finans, Logistik och Marknad. Du ansvarar för val av leverantörer baserat på ”total cost”.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bidra till skapandet av sourcingstrategier, koncept och processerSkapa och underhålla standardförfaranden (policyer och procedurer)Sourcing innehållande marknadsanalys, leverantörskartläggning, utvärdering av leverantörer, förhandling, val av leverantör, kontraktering och leverantörsutvecklingSkapa och granska kontraktsmallar relevanta för respektive kategori inklusive Contract ManagementBidra till de ekonomiska målen för Karo Pharma genom kontinuerliga förbättringsinitiativ, reduktion och konsolidering av leveransbasen och reducering av COGS samt optimering av TCOSkapa och underhålla relevanta KPI: er, rapporter etc.Utbilda personal
Din bakgrund
Vi söker dig som har en examen i t.ex. företagsekonomi, engineering eller liknande utbildning som är relevant för tjänsten. 3-5 års erfarenhet inom läkemedelsindustrin krävs med bakgrund inom logistik, inköp – upphandling av varor och tjänster – och kontraktshantering. För att lyckas i rollen krävs också att du kan uppvisa framgångsrika resultat.
Vidare krävs att du har god analysförmåga och gott affärssinne. God kommunikationsförmåga är en tillgång för rollen liksom känsla för kvalitet och en resultatorienterad personlighet. Rollen kräver också fullständiga kunskaper i svenska i tal och skrift.
Ansökan
Hantering av ansökningar sker löpande varför tillsättning kan ske tidigare än sista ansökningsdag. Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida på: https://valueone.se/aktuella-jobb/ Sista ansökningsdag är 8 april 2020. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Åsa Söderberg 072 023 55 01 eller Christer Atterström, 070-219 13 66.