Strategisk inköpare till KW Parts

Strategisk inköpare till KW Parts

Arbetsbeskrivning

KW Parts AB grundades 1975 och är idag Europas ledande grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Företaget, som ingår i Klintberg & Way Group AB och är en del av Hedin Mobility Group AB, har idag 50 anställda och huvudkontor i Kista, Stockholm. Idag befinner man sig i en mycket spännande tillväxtfas då man för närvarande satsar stort inom B2C, e-commerce och digitalisering. Inom kort kommer också konsumentförsäljning över hela Europa att lanseras under två spännande varumärken. Läs gärna mer om oss på www.kwparts.com (http://www.kwparts.com). Som ett led i vår fortsatta tillväxt utökar vi nu vår produktavdelning och rekryterar en strategisk inköpare.

Dina arbetsuppgifter
Hos KW Parts är vår ambition att vara den bästa distributören av reservdelar och tillbehör till amerikanska fordon i Europa. Detta ställer höga krav på så väl sortiment, kvalitet som kundservice och vi jobbar kontinuerligt för att förbättra och utveckla vårt eftermarknads- och reservdelserbjudande för att ta oss till nya nivåer. För detta har vi både egen tillverkning av delar i Asien samt en stark portfölj av leverantörer. För att säkerställa fortsatt framgång och det optimala sortimentet rekryterar vi nu en strategisk inköpare till en ny roll och funktion hos oss.

Som strategisk inköpare kommer du att ta det övergripande ansvaret för vår inköpsavdelning på ett både strategiskt och operativt plan. Du ansvarar själv för det strategiska inköpsarbetet och utvecklar och effektiviserar våra inköpsprocesser samt planerar lagerhållning och tillgänglighet. Du tar också ett stort ansvar gällande våra leverantörer, där du både utvärderar befintliga samt söker upp nya. Du förhandlar även villkor och implementerar förändringar samt leder utvecklingen av vår egen produktion i Asien. Allt för att garantera ett konkurrenskraftigt, säljbart och lönsamt sortiment. Till din hjälp har du ett team på fyra duktiga operativa inköpare, för vilka du agerar teamledare, fördelar det operativa inköpsarbetet och säkerställer att den dagliga driften fungerar.

Rollen är bred och innefattar många kontaktytor både externt och internt. Du deltar i strategiska projektarbeten och samverkar med funktioner som t.ex. försäljning, kundservice samt ekonomi och tillsammans tar ni vår affär framåt. Din position är placerad på vårt huvudkontor i Kista, Stockholm och du rapporterar till vår COO. Resor till vår produktionsanläggning och till våra leverantörer kan förekomma.

Din profil
För att matcha rollen tror vi att du en utbildning inom t.ex. ekonomi eller inköp och att du har flerårig erfarenhet av inköp, både operativ samt strategisk, och gärna från fordonsbranschen. Vidare behärskar du svenska samt engelska obehindrat i tal och skrift och du är en mycket van dator- och systemanvändare, framför allt i MS Office och MS Excel. Har du dessutom erfarenhet av MS Dynamics Navision eller av Exflow ses det som meriterande.

Som person är du en prestigelös och lösningsorienterad teamplayer. Du har ett starkt intresse för affärer och har förmågan att både kunna upptäcka och utvärdera olika kommersiella alternativ och möjligheter. Du är också bra på att analysera, planera och strukturera arbetet och du klarar av att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Vidare är du en ansvarstagande person som är driven och har en positiv inställning. Har du dessutom ett starkt intresse för bilbranschen så kommer du att trivas mycket bra hos oss.

Vi erbjuder
KW Parts ägs av Hedin Mobility Group AB och hos oss finner du en stark, väletablerad och snabbväxande aktör på den europeiska fordonsmarknaden med ett komplett, konkurrenskraftigt och aktuellt sortiment samt ett omfattande samarbetsnätverk och branschledande servicepartners. Hos oss intar du en ny roll som du själv kommer att få forma samt skapa. Du kommer att få lära dig mycket och ha möjlighet att ta din strategiska inköpsroll till en ny nivå. Du kommer in i en tid av framåtanda, nytänkande och förändring, där du får vara med och påverka både affären och din roll. Hos oss blir du en viktig spelare i morgondagens reservdelsaffär och din insats kommer både att synas och göra skillnad.

I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07 eller av Marcus Sölvin på 070 074 59 18.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2022
  • Ansök senast: 24 juni 2022

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024