OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Strategisk inköpare blir din huvudsakliga uppgift att driva och utveckla inköpsarbetet för L&T Sverige för att främja bolagets strategi och målsättning. Du arbetar från inköpsprocessens ax till limpa vilket innefattar allt från analys och utvärdering till upphandling med implementering och uppföljning. Du kommer att arbeta kategoribaserat och tillsammans med inköpsteamet vara med och utveckla strategier, kategoriplaner och leda förändringsarbetet inom ditt ansvarsområde.
Övergripande ansvarsområden:
Samverka brett med både interna och externa intressenter och agera som en viktig supportfunktion till verksamheten inom inköpsrelaterade områden. I rollen bidrar du även till arbetet med att effektivisera befintliga arbetssätt, processer och flöden.
Hållbarhet är en integrerad del av vår strategi, våra affärer och det dagliga arbetet inom L&T. Som en strategisk affärspartner till verksamheten kommer du att vara med att hitta nya produkter och tjänster för att stärka L&T´s hållbarhetsarbete och branschledande position på marknaden.
Genom att säkerställa att våra leverantörer följer vår uppförandekod ser du till att vår affärsetik, våra kundlöften och värderingar efterlevs i hela leverantörsledet.
Rollen utgår från Solna och du rapporterar till Chief Procurement Officer (CPO).
Läs mer på https://www.l-t.se/
Din profil
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet inom strategiskt inköpsarbete. Du är driven, har en god analytisk förmåga och ett starkt affärstänk. Du är en framgångsrik förhandlare och vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandling, projektledning eller förändringsarbete. Tempot är ofta högt, vilket ställer krav på flexibilitet och förmåga att arbeta under tidspress och snäva leveransramar. För att trivas i rollen är det viktigt att du är prestigelös och trivs med att arbeta både operativt och taktiskt såväl som strategiskt.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
ett par års erfarenhet inom strategiskt inköpsarbete, inklusive upphandling.
besitter goda kunskaper i Excel
har erfarenhet av att arbeta projektbaserat
är en framgångsrik förhandlare
Det är meriterande om du har
en relevant akademisk examen eller YH-utbildning inom inköp, juridik eller ekonomi.
arbetat med inköp inom teknik, bygg och anläggningar eller FM branschen
erfarenhet inom projektledning eller kategoristyrning
kunskaper inom entreprenadjuridik och byggbranschens allmänna villkor
erfarenhet från arbete med hållbarhet inom Supply Chain
Har vi väckt ditt intresse?
Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/
Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Saba Solomon på saba.solomon@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!