OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköp är en del av Koncernekonomi och vi hanterar inköp och bistår med behovsplanering, leverantörskvalificering, upphandlingsmetod och taktik, förfrågningar, leverantörsval och kontraktsförvaltning. Vi hanterar årligen avtal till ett värde om ca 700 Mkr.Vårt ansvar är att leda och driva LFVs inköpsarbete professionellt, affärsmässigt i enlighet med de föreskrifter och lagar som offentlig upphandling föreskriver. Vi arbetar med processtyrning och genom nära samarbete med våra uppdragsgivare för att få ett proaktivt, planerat och affärsmässigt uppträdande internt och mot leverantörsbasen, allt för att optimera och minska våra kostnader.
Vi är idag åtta personer som sitter på huvudkontoret i Norrköping och vi söker nu en ny kollega, strategisk inköpare för arbete med spännande projekt i LFV.
Din Roll
Som inköpare kommer du att ingå i ett team som fyller en viktig funktion i verksamheten och ha ett brett och variationsrikt arbete med planering, genomförande av upphandling och uppföljning av ingångna avtal inom olika produktområden, så som avancerade tekniska system, varor och tjänster.Arbetet innebär att upphandlingar och leverantörskontakter ska hanteras affärsmässigt,lösningsorienterat och enligt gällande lagar. Upphandlingsverksamheten omfattar tillämpning av både LOU och LUF och vi arbetar med kategoristyrt inköpsarbete.
Rollen innehåller många externa och interna kontakter på alla nivåer, vilket sker både nationellt och internationellt. Det är därför nödvändigt med goda kunskaper i engelska.
I dina dagliga arbetsuppgifter:
att bygga upp en konkurrenskraftig leverantörsbas genom att identifiera och utvärdera leverantörer.
att ha ansvar för ett antal leverantörer och/eller köpgrupper.
att medverka till utveckling av inköpsstrategin, övergripande och för ditt område med hänsyn till
kvalitet, kostnad, leveranstid och styrning.
att arbeta med upphandlingar inkluderande förfrågningar, leverantörsbedömningar, förhandlingar
och avtal.
att arbeta med leverantörsutvärdering och leverantörsuppföljning samt bevakning av
leverantörsmarknaden.
att aktivt bidra till utveckling av gränssnitten mellan tekniska avdelningar och övriga verksamhet till
inköpsfunktionen inom företaget, där du bidrar med kunskap om processer och inköp.
Din profil
Vi söker dig som har:
genomgått åtminstone eftergymnasial utbildning med inriktning mot kvalificerat inköp
minst ett års erfarenhet av upphandling inom LOU eller LUF
en god teoretisk dokumenterad kunskapsbas inom teknik och/eller IT
goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
Det är meriterande om du har arbetat med processutveckling och processimplementering och har erfarenhet av arbeta i TendSign och strukturerade dokument.
För att lyckas rollen söker vi dig som har förmågan att skapa förtroendefulla relationer samt har lätt för att kommunicera. Vi ser också att du är strukturerad, noggrann samt är engagerad med hög ansvarskänsla.
Anställning och förmåner
Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Norrköping. Innan anställning genomför vi en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.
LFV har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor.
Vi sitter i ljusa och fina lokaler och erbjuder ett roligt och utvecklande arbete tillsammans med lösningsfokuserade, engagerade och nytänkande medarbetare.
Fackliga kontakter
Per-Ola Kårbro ST, 011-19 20 00
Andreas Gröndal Saco, 011-19 20 00
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39