Strategisk inköpare till LFV

Strategisk inköpare till LFV

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som är en driven och servicemedveten strategisk inköpare med erfarenhet av offentlig upphandling. Hos LFV får du möjlighet att arbeta med upphandlingar samtidigt som din kompetens bidrar till en ökad samhällsnytta för svensk luftfart. LFV är dessutom en organisation som månar om sina medarbetare genom bra anställningsförmåner och goda karriär- och utvecklingsmöjligheter inom verksamheten. Sök idag och bli en del av LFVs inköpsenhet!

OM TJÄNSTEN

Inköpsenheten tillhör avdelningen Gemensamma tjänster. Gemensamma tjänster ansvarar för att leverera administrativa stödtjänster till LFVs övriga avdelningar, koncernfunktioner och bolag. Verksamheten omfattar inköp, lokaler och service, ekonomi, HR, lönehantering, utbildning, kommunikation och flygsäkerhetsarbete.

Inköpsenhetens uppdrag är att leda och driva LFVs inköpsarbete professionellt, affärsmässigt och lagenligt. Vi arbetar med processtyrning och genom nära samarbete med våra uppdragsgivare. Vi hanterar årligen en inköpsvolym till ett värde om ca 700 Mkr. Enheten består för närvarande av en enhetschef och sex strategiska inköpare med placering vid LFVs huvudkontor i centrala Norrköping. LFV bedriver just nu ett förändringsarbete av inköpsprocessen, där du förväntas bidra med din erfarenhet inom offentlig upphandling.

Du erbjuds
- Möjligheten att arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas genom teknik, forskning och internationella samarbeten
- En varierande roll där du både är delaktig i spännande projekt och bidrar till att utveckla verksamheten
- Goda utvecklingsmöjligheter i din roll och inom verksamheten, där du erbjuds kompetensutveckling inom din roll
- En trygg anställning med bra anställningsförmåner exempelvis utökad semester, flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, privatvårdsförsäkring, föräldrapenningtillägg, företagshälsovård och förmånliga pensionsvillkor
- Viss flexibilitet gällande arbete på kontoret och på distans

I rollen som strategisk inköpare kommer du självständigt och tillsammans med kollegor att ansvara för upphandling och inköp av varor och tjänster. Du har helhetsansvar för upphandlingsprocessen, från upphandlingsdokument till avtal samt uppföljning och utvärdering. Ditt uppdrag är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och policys

Som strategisk inköpare på LFV kommer du ha ett brett och variationsrikt arbete där du jobbar mot uppställda mål och tidsramar. Du samarbetar både med dina kollegor på inköpsenheten och med kollegor ute i LFVs verksamhet. Du har en viktig roll i att skapa och underhålla goda relationer med såväl leverantörer som interna beställare, på olika nivåer.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Genomföra upphandlingar
* Genomföra avrop från ramavtal
* Följa upp ingångna avtal med strategiskt viktiga leverantörer
* Mäta leverantörsprestationer
* Bidra till utveckling av gränssnitten mellan inköpsenheten och övriga delar av verksamheten, där du bidrar med din kunskap om processer och inköp
* Deltaga i interna och externa nätverk


VI SÖKER DIG SOM
- Har flera års erfarenhet av offentlig upphandling som anställd vid, eller på uppdrag av, upphandlande myndighet eller enhet
- Mycket goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU)
- Språk: Svenska, Engelska
- Utbildning: Relevant universitets- eller högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av utvecklings och förändringsarbete av inköpsprocesser samt framställning av styrdokumnet
- Erfarenhet av arbete mot teknik- och IT-styrda beställare
- Kunskap om upphandlingsverktyget TendSign

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Strukturerad
- Kommunikativ

Övrig information


* Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.
* Inför säkerhetsprövningen kommer vi att samla in betyg och examensbevis. Vi ser gärna att du bifogar detta till din ansökan
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Norrköping


Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flighter i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi fortsätter att driva digitaliseringen inom flera olika områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. LFV har 1 100 anställda och en omsättning på 3,3 miljarder kronor. LFV är certifierat enligt ISO9001 & 14001 samt uppfyller kraven för ISO27001 & 15489

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 8 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024