Strategisk inköpare till Ljunghäll

Strategisk inköpare till Ljunghäll

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Ljunghäll AB ägs av italienska Gnutti Carlo SPA och tillsammans bildar vi en global aktör med över 4 000 anställda i Sverige, Italien, Tyskland, Tjeckien, Storbritannien, Österrike, Indien, Kina, USA och Kanada. Ljunghäll pressgjuter aluminiumdetaljer till fordonsindustrin och i vår nisch är Ljunghäll det ledande företaget i norra Europa. Vårt moderbolag, Gnutti Carlo är världsledande inom utveckling och leverans av kraftiga och högpresterande ventilstyrnings- och bränsleinsprutningskomponenter för bygg-, jordbruks-, marin-, generator- och transportmotorer.

Vill du bli en del av ett team där du har goda möjligheter att utvecklas inom inköp och vara delaktig i att utveckla verksamheten? Då är du den vi söker. Till vår inköpsavdelning söker vi nu en strategisk inköpare.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som inköpare kommer du driva uppgifter i hela inköpsprocessen. Du kommer ha hand om förfrågningar, marknadsöversikt, leverantörer, offerter, förhandlingar och kontraktsskrivning/-uppföljning. Både operativa och strategiska upphandlingar ingår i ditt ansvarsområde.

Dina inköpsområden kommer framför allt vara kopplade till projektinköp, så som maskininvesteringar, entreprenadupphandlingar och tjänsteupphandlingar.

Du kommer även vara delaktig i utvecklingen av arbetssätt och rutiner.

Vi arbetar i affärssystemet SAP.

Resor i tjänsten kan förekomma.

Din profil

Vi söker dig som har:

- en relevant utbildning kopplat till tjänsten och/eller motsvarande erfarenhet
- flera års erfarenhet av inköp
- god förhandlingsvana
- goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Som person är du drivande, samarbetsvillig och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Du är analytisk och tycker om att ifrågasätta för att förbättra. Du är van vid ett högt tempo och klarar av att vara flexibel. Egenskaper som vi värdesätter högt i denna rekrytering är initiativtagande, anpassning, kommunikation, samarbete och förändringsbenägenhet.

Vid en intervju kommer vi att fästa stor vikt vid kompetenser som initiativtagande, anpassning, kommunikation, samarbete och förändringsagent.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Peter Ardenfors, 0727-443495 eller peter.ardenfors@unikresurs.se

Helena Lantz, 0736-560466 eller helena.lantz@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juni 2020
  • Ansök senast: 2 augusti 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024