OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en spännande möjlighet inom inköp? Mediq ger dig chansen att bli en del av en samhällsviktig verksamhet där du kan göra skillnad. Varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Mediq är en ledande aktör inom global hälso- och sjukvård. Företagets uppdrag är att säkerställa att svensk hälso- och sjukvård står rustad och redo att möta sina utmaningar. Det gör Mediq genom att tillhandahålla en bred portfölj av effektiva, unika och innovativa produkter och tjänster som underlättar kundernas vardag och höjer patienternas livskvalitet.
Vi söker nu en strategisk inköpare till Mediq i Kungsbacka med start senast i augusti/september. Inledningsvis krävs det att du är på plats, för att sedan övergå till en mer flexibilitet där du kan välja att arbete någon dag per vecka remote.
I rollen som strategisk inköpare kommer du att fungera som en central länk mellan leverantörer och Mediq. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med leverantörer för att hantera prisjusteringar och avtalsfrågor, samt vara ansvarig för en specifik kategori.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ägandeskap av en kategori
* Analysera prisutveckling och ta fram strategi och underlag för prisförhandling
* Arbeta utifrån strategier & förhandla med leverantörer gällande prissänkningar
* Prisförhandling av upphandlingar & analysera olika leverantörsalternativ
* Förhandla avtalsrelaterade frågor för att optimera samarbetet
* Utvärdera leverantörer efter gällande processer och KPIer
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 2 års arbetserfarenhet som strategisk inköpare & är bekant med ovan arbetsuppgifter
- Har förhandlingsvana med leverantörer kring priser och avtalsfrågor
- Kan kommunicera obehindrat både på svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetsuppgifterna
- Har god datorvana & kunskaper inom Excel
- Är van vid att arbete i olika affärssystem
Meriterande är om du har
- Erfarenhet av grossistverksamhet eller MedTech bransch
För den här tjänsten lägger vi mycket vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är driven, tar egna initiativ och har en vilja att leverera resultat. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med leverantörer, så en god kommunikationsförmåga och affärsmässighet är avgörande.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Analytisk
- Resultatinriktad
- Affärsmässig
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Mediq här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231