Strategisk inköpare till Midsona

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Nu söker vi på Lernia en erfaren strategisk inköpare till vår kund Midsona i Solna! Vi ser gärna att du som underkonsult söker tjänsten. Midsona utvecklar och marknadsför produkter som gör det lättare för människor att själva bidra till ett sundare liv i vardagen. Koncernen är i dag en av de ledande i Norden inom hälsolivsmedel, egenvård och hygien. Midsona har cirka 300 anställda i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Tjänsten som strategisk inköpare på Midsona är på heltid och löper på inledningsvis i 3 månader, med omgående start och god chans till förlängning. Du kommer att arbeta på Midsonas kontor som ligger i Solna.

Detta är ett perfekt uppdrag för dig som underkonsult! Ta chansen och samarbeta med oss på Lernia.

Arbetsuppgifter

Som Strategisk inköpare ansvarar du för att utföra och utveckla strategisk inköp för givna artiklar och varugrupper i befitnlig produktportfölj samt ansvara för nyheter i sortimentet som beslutats via projekt. Dina arbetsuppgifter kommer att bland annat innehålla;
- Deltaga i projektgrupp för framtagning av nya produkter. Som strategisk inköpare i projektgruppen bidra med kompetens och input för val av lämplig leverantör baserat leverantörsvärdering, prisnivå och logistikförutsättningar.
- För befintlig produktportfölj genomföra löpande pris- och leverantörsförhandlingar.
- Enligt därför upprättad Midsona avtalsmall upprätta leverantörsavtal med vald leverantör. Säkerställa att villkor enligt avtalsmallen är förenliga med överenskommelse i enskild affär.
- Långsiktigt bygga upp och vårda Midsona SE:s leverantörsrelationer, samt finna nya leverantörer i och utanför Europa.
- Prioritera och genomföra leverantörsbesök för uppföljning befintliga leverantörer samt utvärdering av nya leverantörer.
- Medverka till att produktspecifikation upprättas.
- Vara uppdaterad på, samt informera uppdragsgivare och övriga partners internt och externt om händelseroch utveckling inom aktuellt produktavsnitt och aktuella marknader.
- Formulera mål för produktavsnittet minst 1ggr/ år.
- Analysera produktavsnittet och skapa strategier för att nå målet.
- Inför lansering nya artiklar, ansvara för att logistikuppgifter levereras till produktchef för skapande av vcd.
- Löpande kontraktavstämningar med operativt inköp
- Koordinera inköpsarbetet med övriga strategiska inköpare så kunskap delas och arbetsbelastning utjämnas
- Rapportera månadsvis till inköpschefen.

Din bakgrund

Vi söker dig som har en högre utbildning inom inköp, SILF eller liknande. Du har en god erfarenhet av strategiskt inköpsarbete, minst 5 år. Du har dokumneterad framgång i liknande positioner där du har haft ett tydligt ansvar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av snabbrörliga konsumentvaror. Det är ett krav för tjänsten att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Som person söker vi dig som har en hög personlig integritet i ditt arbete och en affärsmässighet i allt du tar för dig. Du är engagerad i ditt arbete och har lätt för att skapa bra relationer och samarbeta med andra. Du är kommunikativ och tydlig och inger ett förtroende hos de du arbetar med. Du är även strukturerad och analytisk samt tar gärna intiativ till nya lösningar och idéer.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Solna, Stockholm

Tillträdesdag

Omgående

Information

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - sök därför tjänsten redan idag!

Hos oss på Lernia får du möjlighet att prova på uppdrag hos våra kunder i flera olika branscher. Att vara konsult hos oss fungerar mycket på samma sätt som hos en traditionell arbetsgivare då vi har kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och företagshälsovård. Hos oss har du som konsult nära kontakt med din konsultchef genom hela din anställning, vars främsta syfte är att få dig att utvecklas i din yrkesroll och trivas på din arbetsplats.


Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 9 augusti 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Inköpare

Inköpare

15 november 2024

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

15 november 2024

Operativ Inköpare

15 november 2024