OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Permascand är en oberoende högteknologisk tillverkare av elektrokemiska lösningar baserade på egenutvecklade katalytiska beläggningar för miljöteknikapplikationer. Med ett kundinriktat fokus har bolaget levererat elektroder och eftermarknadstjänster till en mängd olika branscher i 50 år. Permascand har sitt huvudkontor i Ljungaverk där bolaget driver forsknings- och utvecklingsverksamhet, teknikutveckling och produktion. Bolaget har även kontor i Göteborg och Vancouver, Kanada och har totalt ca 120 anställda.
Vill du arbeta i en internationell och produktionsorienterad miljö samt vill vara med på vår expansiva resa? Då ska du söka tjänsten som Strategisk inköpare hos oss på Permascand och ingå i vårt inköpsteam där fokus ligger på att skapa långsiktiga relationer och förbättringar inom inköpsområdet.
Dina arbetsuppgifter:
• Ansvara för utvärdering och kvalitetssäkring av leverantörer för att upprätthålla en leverantörsbas som är finansiellt stark, tekniskt kompetent och strategiskt anpassad.
• Strukturera och förhandla långsiktiga ramavtal, samt skapa leverantörsrelationer.
• Utföra möjlighetsanalyser för att identifiera projekt som kan leverera avsevärda kostnadsbesparingar och/eller värdeförbättring.
• Utföra avrops- och projektinköp, samt ansvara för leveransbevakning på dessa inköp för att säkerställa leveranser.
• Infordra, granska och bedöma offerter, samt förhandla och välja leverantör och därefter utföra skriftliga beställningar.
• Kontrollera och godkänna fakturor, identifiera avvikelser och bevaka företagets intressen.
• Hantera reklamationer, tvister och garantiärenden inom ramen för gjorda inköp.
• Ansvara för inköpsmodulen i affärssystemet.
Kvalificering och personliga egenskaper:
• Högskoleutbildning inom inköp, logistik eller ekonomi.
• Erfarenhet av arbete med strategiska inköpsfrågor.
• Goda kunskaper inom gällande avtalsvillkor.
• God internationell förhandlingsvana.
• Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i att jobba i ett affärssystem och med Excel.
Som person är du drivande, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration behöver du vara strukturerad och noggrann. Du kommer att ha många kontakter både internt och externt och därför är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är social, ansvarsfull, flexibel, initiativtagande och teamorienterad.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf 070-760 64 47 petra.elf@rutinera.se Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! ange att du söker tjänsten: ”Inköpare Permascand” då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan omgående, dock senast den 31 mars 2022.