OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområde Inköp, Service och logistik ansvarar för Region Östergötlands samlade Inköps och materialförsörjningsfrågor. Vi är en strategisk funktion som organisatoriskt är placerat i Regionledningskontoret. Vi arbetar brett med Inköp inom regionens alla verksamheter, där hälso- och sjukvård är den största men också regional utveckling, fastighet och Facility Management, IT, stadsbibliotek och naturbruksgymnasium är verksamheter vi stöttar.
Sedan en tid tillbaka har vårt uppdrag förändrats, där vi har fått till uppdrag att utvecklas från en upphandlingsenhet till en inköpsorganisation med ansvar för inköpsprocessens alla delar; strategi- och analysfas, upphandlingsfas och avtals- och utvecklingsfas. Detta arbete innebär stora förändringar i arbetssätt och processer men också i tankesätt och kultur i inköpsfrågor såväl inom verksamhetsområde Inköp, service och logistik som i region Östergötlands alla verksamheter. Vi är mitt i den utvecklingsresan och behöver nu förstärkning för att kunna ta ytterligare steg i denna förändringsprocess.
Vill du vara med på vår spännande utvecklingsresa där du kan bidra till bra vård och bättre hälsa för region Östergötlands invånare? I rollen som strategisk inköpare är du med och bidrar till framtidens hälso-och sjukvård.
Vi söker nu ytterligare en strategisk inköpare! Som strategisk inköpare kommer du att arbeta nära vårdens olika verksamheter, från primärvården till den mest högspecialiserade vården inom sjukhusverksamheten. Vi strävar efter att ge dig som strategisk inköpare både ansvar och handlingsutrymme. Vår organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och ett öppet och kreativt samarbetsklimat.
Vad erbjuder Region Östergötland dig?
Du får en viktig roll i den spännande utvecklingsfas verksamheten går in i med syfte att skapa en inköpsorganisation som arbetar med kategoristyrt inköp. Du kommer att få bidra i arbetet med att utveckla affärsmässighet, struktur och rutiner för hela inköpskedjan, från analys, genom upphandling till uppföljning och utveckling av avtal.
Region Östergötland ligger i framkant gällande teknikutveckling, AI, digitalisering och andra spännande fokusområden kopplade till framtidens hälso- och sjukvården. I rollen som strategisk inköpare får du vara med och göra skillnad på riktigt i det viktiga arbetet att förvalta medborgarnas resurser på bästa sätt.
Vi vill också främja våra medarbetares möjlighet till balans i livet. Generösa friskvårdsmöjligheter, bra förmåner, möjlighet till visst distansarbete och flexibla arbetstider är också en del av erbjudandet. Inköp, Service och logistik är placerad mitt i centrala Linköping i trevliga och moderna lokaler.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som strategisk inköpare arbetar du i hela processen, från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal. Du fungerar också som rådgivare till verksamheterna i strategiska upphandlings- och inköpsfrågor.
Arbetet sker konsultativt i nära samarbete med upphandlingsgrupper från verksamheterna. I uppdraget ingår också att ansvara för kontakter med leverantörer inom relevant område.
Profil
För rollen som strategisk inköpare ska du ha akademisk utbildning. Meriterande är om du har erfarenhet från inköpsområdet inom offentlig verksamhet, men du kan ha skaffat dig relevant erfarenhet och kunskap även från den privata sektorn. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vidare ska du ha goda kunskaper i Officepaketet och vara van att arbeta i olika system.
Som person ska du vara strukturerad, vara initiativtagande samt ha intresse och förståelse för ekonomi, juridik och politik. Du har ett stort intresse och fallenhet för goda affärer och att kunna tänka både strategiskt och långsiktigt. Du har också en mycket god samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten? I den här rekryteringen samarbetar Region Östergötland med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek på Experis, 011-19 43 54 eller marcus.kahanek@se.experis.com
Din ansökan vill vi ha via hemsidan www.experis.se senast den 2020-06-09.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48