Strategisk inköpare till Saab Dynamics

Strategisk inköpare till Saab Dynamics

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren inköpare som trivs i en kommunikativ roll och vill arbeta i en dynamisk och internationell miljö? Vill du vara en del av ett inköpsteam med stort affärsfokus? Vi söker nu en strategisk inköpare till Saab Dynamics i Linköping.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. På Saabs affärsområde Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflage, understöds-vapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbeten med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen. Vår verksamhet bedrivs på flertalet orter i Sverige och internationellt.

Dina arbetsuppgifter
Inköpsavdelningen består av cirka 50 medarbetare i Linköping och hanterar breda teknikområden för undervattens- och missilprodukter. Som strategisk inköpare arbetar du i ett nära samarbete med program- och projektledare. Arbetet sker i en miljö som främjar såväl karriären som den personliga utveckling och vi värnar om att vara en arbetsplats där gemenskap, stimulerande arbetsuppgifter och trivsel står högt i kurs.

Rollen som strategiskt inköp innebär att vara inköps representant i olika utvecklingsprojekt samt ansvarig för ett antal leverantörer för att förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla leverantörsavtal. I rollen ingår det även att stödja affärsområdenas projekt och program med kommersiellt ansvar och att kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen. Upprätta förfrågan, utvärdera offert, förhandla och upprätta inköpsorder. I din framtida utmaning som inköpare kommer du ha många kontakter, både internt och externt. I tjänsten ingår det resor i samband med leverantörsutvärderingar, mestadels inom Sverige.

Din profil
I rollen har du ett dagligt samarbete och kommunikation med andra, vilket kräver att du är kommunikativ och kan agera problemlösande. Du är självgående och kan driva på ditt arbete på ett professionellt vis. Vi söker dig med relevant utbildningsbakgrund och några års erfarenhet inom strategiskt inköp, företrädesvis inom tillverkningsindustrin. Vi ser även att du är väl förtrogen med leverantörsmarknaden och dess problem och möjligheter. Erfarenhet av projektledning är meriterande för tjänsten. Vi förväntar oss att du har kunskaper inom affärssystem gärna IFS och/eller SAP och andra stödsystem samt besitter goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.

Ansökningsförfarande
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med chans till förlängning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emma Eriksson på mailadress emma.eriksson@skill.se

Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024