OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strategisk inköpare som trivs i en kommunikativ roll och vill arbeta i en dynamisk och internationell miljö? Saab Dynamics i Karlskoga har flera konsultbehov av strategiska inköpare.
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk. Verksamheten präglas av tillverkning av komponenter i komposit såsom utskjutningsrör, radomer, fenor etc.
Dina arbetsuppgifter
Till Saab söker vi dig med erfarenhet av strategisk inköp inom något av följande kategoriområden:
- Icke metalliska komponenter
- Elektronik och system
- Mekanik
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvar för ett antal leverantörer inom din kategorigrupp
- Upprätta förfrågan, utvärdera offert, förhandla och upprätta inköpsorder
- Vara ansvarig för att förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla leverantörsavtal
- Upprätta och kontinuerligt utveckla strategier för din leverantörsbas
- Samverka inom tvärfunktionella team med fokus på effektivitet och kostnadsbesparingar
- Säkra att Saabs inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner följs och uppfylls
Som som strategisk inköpare kommer du arbeta i en bred roll med många kontaktytor, både internt och externt. Resor i tjänsten förekommer, främst inom Sverige men även utomlands kan förekomma. Tjänsten är placerad i Saabs lokaler i Karlskoga, arbetstiden är förlagd dagtid.
Din profil
Vi är intresserade av dig som har relevant utbildning och och några års erfarenhet inom strategiskt inköp, företrädesvis inom tillverkningsindustrin. Vi ser även att du är väl förtrogen med leverantörsmarknaden och dess problem och möjligheter. Erfarenhet av prisförhandling anses som mycket meriterande.
Rollen förutsätter att du är kommunikativ och kan agera problemlösande i samarbete med andra. Du är självgående, driven, strukturerad och professionell i alla led.
Du behöver behärska svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Kunskaper i affärssystemet IFS anses som meriterande för tjänsten.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess har Saab valt att samarbeta med Skill. Tjänsten innebär ett längre konsultuppdrag med mycket goda möjligheter till anställning direkt på Saab efter en tids inhyrning.
Vi arbetar med urvalet löpande och uppmanar dig att ansöka till tjänsten redan idag.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Jerner, isabelle.jerner@skill.se.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.