OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du strategisk inköpare med intresse för teknik, Skill söker nu en operativ inköpare till Saab Dynamics!
Om företaget
Saab Dynamics, ett affärsområde inom Saab AB, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra en inköpsavdelning bestående av både strategiska och operativa inköpare på en grupp om cirka 20 personer. Avdelningen arbetar med inköp av Elektronik och System.
Arbetsuppgifter som kommer att ingå:
- Ansvar för ett antal leverantörer.
- Stödja affärsområdenas projekt och program med kommersiellt ansvar och att kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen.
- Upprätta förfrågan, utvärdera offert, förhandla och upprätta inköpsorder.
- Förhandling, aktivt hantera och vidareutveckla leverantörsavtal.
- Upprätta och kontinuerligt utveckla strategier för din leverantörsbas.
- Säkra att Saabs inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner följs och uppfylls.
Arbetstiden är förlagd på dagtid med placering i Karlskoga. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Skill med uppdrag på Saab. Initialt är uppdraget till och med 2021-06-30 med chans till förlängning.
Din profil
Du har minst gymnasial utbildning, starkt meriterande är vidareutbildning inom inköp/logistik. Vi ser att du har arbetat inom inköp i flera år med erfarenhet av strategiskt inköp i minst ett år. Du har god datorvana samt erfarenhet av arbete i något typ av affärssystem, tex. IFS eller SAP. Du har goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du arbetat med inköp inom liknande varukategorier tidigare samt att det positivt att du har ett tekniskt intresse.
Som person ser vi att du är strukturerad och kommunikativ, du trivs i ett prestigelöst klimat då samarbete är en given del i vardagen. Du är relationsskapande med ett intresse för dialoger med leverantörer. Vidare är du trygg i din roll som inköpare och är van att ha flera ärenden i gång samtidigt med förmåga att säkerställa kvalité i ditt arbete.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan nu. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då start är så snart som möjligt.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Jerner, isabelle.jerner@skill.se. Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.