OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I vår ständigt föränderliga värld, där hotutvecklingen växer i en exponentiell takt, genomborrar Saabs företagsvision den skuggande slöjan av osäkerhet: "Det är en mänsklig rättighet att känna sig trygg". Saabs produkter och lösningar ger världen möjligheten att säkra den visionen. Nu söker Saab en senior, affärsdriven och strategisk inköpare till i Göteborg! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig till sista maj 2023!
Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Du kommer ingå i ett inköpsteam på 11 personer bestående av strategiska inköpare, operativa inköpare, komponentingenjörer och leverantörskvalitetsingenjörer med mycket kunskap, erfarenhet och driv i nära samarbete med interna intressenter och leverantörer.
Du kommer att ansvara för en rad elektroniska leverantörer, såsom Electronic Manufacturing Services (EMS), distributörer och tillverkare. Arbetet kräver förmåga att etablera och upprätthålla långsiktiga relationer med leverantörer, tillsammans med resten av leveransteamet. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara;
Stödja Category Management för affärsområde Övervakning
Hantera din egen leverantörsbas
Stödja affärsområdenas projekt och program med kommersiellt ansvar och att kontinuerligt utvärdera marknadskonkurrenskraften för nuvarande leverantörsportfölj.
Ansvara för att förhandla, aktivt förvalta och vidareutveckla våra leverantörsavtal.
Etablera och kontinuerligt utveckla strategier för din leverantörsbas och kategori.
Driva tvärfunktionella team med fokus på effektivitet och kostnadsbesparingar.
Säkerställa att Saabs inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner uppfylls.
Vem är du?
Vi söker dig som är erfaren strategisk inköpare. Du är motiverad, självgående, professionell, med stark analytisk förmåga. Du har en gedigen bakgrund inom strategiska inköp av tekniska system (gärna inom elektronik) med flera års erfarenhet av förhandling och kontraktsarbete mot internationella leverantörer. Du är en god lyssnare som skapar förtroende.
För att lyckas i din roll måste du kunna agera självständigt i dessa uppgifter och kunna ta egna initiativ i samspelet med nuvarande och potentiella framtida leverantörer. I övrigt ser vi att du har:
God projektledningsförmåga.
Din utbildningsbakgrund är företrädesvis på högskolenivå inom elektronik, företagsekonomi och/eller juridik.
Goda kunskaper i engelska och svenska, såväl i tal som i skrift krävs.
Ytterligare språk som franska och tyska är meriterande.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.