Strategisk inköpare till Saab i Huskvarna

Strategisk inköpare till Saab i Huskvarna

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren inköpare som söker en varierande roll där fokus ligger på projektinköp? Nu söker vi en engagerad person med erfarenhet av strategiskt inköp till Saab Training and Simulation i Huskvarna.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare kommer du att delta som upphandlingsrepresentant i produktutveckling och andra projekt/processer för att säkerställa att upphandling och leverantörsaspekter beaktas noggrant, inom områden som kravdefinition och fatta beslut. Det ingår även att förhandla och sluta leverantörsavtal samt vara den främsta kommersiella kontakten mot leverantörerna inom tilldelad kategori och projekt.

I rollen ingår det även att definiera och omvärdera leverantörsstrategier och risker samt att övervaka och utveckla leverantörens prestanda i linje med fastställda mål och krav. Aktivt övervaka leverantörsmarknaden och utvärdera nya potentiella leverantörer och de befintliga leverantörernas konkurrenskraft. Hantera och utveckla avtal och relation med leverantörer för att säkra engagemanget för nuvarande och framtida program. Kommunicera leverantörsavtal internt och säkerställ att etablerade avtal används.

Din profil
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av inköpsarbete, med fördel inom tillverkande industri med internationella kontakter. Som inköpare har du ett dagligt samarbete och kommunikation med andra, vilket kräver att du är serviceinriktad och kan agera problemlösande. Du är självgående och kan driva på ditt arbete på ett professionellt vis.

För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du;
• Är civil- eller högskoleingenjör inom relevant område och har tidigare erfarenhet från strategiskt inköp
• Krav för tjänsten är att kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska

Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emma Eriksson på mailadress emma.eriksson@skill.se

Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024