Strategisk inköpare till Saab i Huskvarna

Strategisk inköpare till Saab i Huskvarna

Arbetsbeskrivning

Har du bakgrund inom strategiskt inköp och är nyfiken på Saab? Brinner du för att skapa relationer och arbeta mot uppsatta mål? Då kan du vara Saabs nya medarbetare! Läs mer om rollen nedan.

Om företaget
Saab Training & Simulation, en affärsenhet i Dynamics, är världsledande inom avancerad militär utbildningsmateriel. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför lasersimulatorer, instrumenterade träningsanläggningar, målmateriel samt tillhandahåller tjänster som service och underhåll av levererade system.

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som strategisk inköpare på Saab kommer du medverka i tvärfunktionella team. Arbetet består bland annat av att ställa ut anbudsförfrågningar och hantera anbud, teckna, vidareutveckla och förvalta leverantörsavtal samt ansvara för avtalsförhandlingar.

Som strategisk inköpare kommer du även att:
• göra kostnadsanalyser samt identifiera och kontinuerligt hitta kostnadsbesparingar.
• ta fram/medverka i arbetet med framtagning av rutiner och arbetssätt.

Din profil
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet inom inköp med strategiskt fokus. För att lyckas i rollen som strategisk inköpare har du erfarenhet av upphandling, förhandlingar, avtal och affärsanalys i internationell miljö. Relevant universitetsexamen eller yrkesutbildning inom inköp är ett krav, alternativt erfarenhet som anses motsvarande. Vidare krävs mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, behärskar du ytterligare språk är detta ett plus. Vi ser även att tekniskt intresse är ett krav, och har du kunskap samt erfarenhet av tekniskt inköp sedan tidigare är det starkt meriterande.

Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker är en självständig och ansvarstagande person. Du har en stark kommunikationsförmåga och kan arbeta i grupper och driva processer framåt, gärna med erfarenhet av att leda andra. Du har en förmåga att skapa goda relationer och underhåller ditt nätverk på ett föredömligt sätt.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag på ett år där du initialt blir anställd av oss på Skill med möjlighet till fortsatt anställning på Saab.

Du är välkommen med din ansökan på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivia Cedervall på 036-18 83 03 eller olivia.cedervall@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024