Strategisk inköpare till Saab i Järfälla

Strategisk inköpare till Saab i Järfälla

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Saab är en innovativ leverantör av flygplanssystem och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Medarbetarna på Saab har ett gemensamt uppdrag att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle genom att bygga jaktflygplan, undervattensteknik, avancerade vapensystem, cybersäkerhet eller toppmoderna flygledningssystem.Nu söker vi en strategisk inköpare till Saab Surveillance i Järfälla!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Strategisk Inköpare kommer du att vara en del av ett team som driver den strategiska agendan i relation till nyckelleverantörer och banbrytande teknik för Saab Surveillance’s produkter. Du kommer att ha kontoansvar för strategiska leverantörer, vilket innebär kommersiellt ansvar för att säkerställa optimerade affärslösningar för Saab. Du kommer att arbeta nära produktion, produktledning, produktdesign och leverantörer för att anpassa krav och hitta möjligheter att tillföra värde för Saab vad gäller kvalitet, kostnad och teknik. Du kommer också att vara ansvarig för leverantörsprestationer och stödja organisationen vid eskalerade problem.
Dina ansvarsområden inkluderar att fokusera på långsiktiga kostnadsaktiviteter, sätta upp leverantörsavtal och kontinuerligt styra och förbättra samarbetet med Saabs leverantörer.

Din profil Vi söker dig som har en stark affärsförståelse och skarpsinne, med driv att förbättra och utmana verksamheten med ett kommersiellt och analytiskt tillvägagångssätt. Du har förmågan att tänka och agera strategiskt för att nå mål, och eftersom din framgång är starkt beroende av nära samarbete med interna intressenter och leverantörer, tror vi att du är en riktig lagspelare och en utmärkt kommunikatör.Vidare tror vi att du har:
- 1-3 års erfarenhet av strategiskt inköp
- Förmåga att utveckla avtal för att stödja kommersiella intentioner
- Juridisk och kommersiell erfarenhet
- Dokumenterad förmåga att driva effektiva leverantörsrelationer
- Stort engagemang för att stödja och skapa energi i våra team
- Väl orienterad i ledningssystem, uppförandekod, ERP-system
- Ett proaktivt tillvägagångssätt, är självgående och kan arbeta självständigt
- Erfarenhet av att arbeta i en process- och projektstyrd miljö
- Kunskap och/eller erfarenhet av Lean, Six Sigma, 5S etc. är en bra merit
- Ett intresse och/eller erfarenhet av att arbeta i en teknikdriven kultur
- Utmärkta färdigheter i talad och skriven engelska och svenska

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Alexandra Linder070 727 49 79alexandra.linder@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2024
  • Ansök senast: 30 november 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024