OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med erfarenhet av av teknisk upphandling till SAAB Surveillance i Göteborg. Välkommen in med din ansökan!
Om företaget
SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
SAAB är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du ansvara för såväl strategiska som operativa aktiviteter kopplade till upphandling av elektronikprodukter i form av kretskort. Du kommer också vara en viktig spelare för att skapa och behålla goda relationer med dina leverantörer för att förhandla och upprätthålla avtal. Sammantaget kommer du att driva förhandlingar, teckna avtal, övervaka leveranser och lösa fakturaproblem. I ditt dagliga arbete jobbar du tett med planeringsfunktionen/produktion, projektledare, kvalitetsavdelningen, konstruktion samt ankomstkontroll. Vidare är det du som följer upp leverantörernas förmåga att hålla uppsatta mål vad gäller kostnad, kvalité och tidsplan. I ditt närmaste team är det ytterligare två strategiska inköpare.
Din profil
Vi söker dig med relevant utbildningsbakgrund och med flera års erfarenhet av inköpsarbete företrädesvis i en strategisk roll och gärna i en internationell miljö och med teknik i fokus. För att lyckas i rollen krävs både strategiska och operativa färdigheter tillsammans med hög självständigt och affärsmässighet. Vidare behöver du ha erfarenhet av upphandlingar och vara van att interagera med internationella leverantörer. Du kommer att ha nära samarbete såväl internt som externt vilket gör att du ser värdet i att bygga relationer. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet IFS och det är ett krav att du kan flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos Skill och arbetar som konsult hos Saab Surveillance. Det finns möjlighet att arbeta en hel del på distans i denna roll. Uppdraget kommer pågå under ca 1 år med god möjlighet till förlängning och/eller övergång till Saab. Som konsult hos Skill erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
Urval sker löpande och tillsättning kommer ske så snart som möjligt.
Kontakta ansvarig rekryterare för frågor: Sofia.Philipsson@skill.se, 072-401 72 41
Ansök redan idag!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.