Strategisk inköpare till Saab i Linköping

Strategisk inköpare till Saab i Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du redo för ditt nästa uppdrag inom strategiskt inköp och vill utvecklas tillsammans med härliga kollegor på Gripen Support?

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.


Dina arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare hos Gripen Support kommer du att vara en del av inköpsorganisationen och vara kommersiellt ansvarig vid upphandling av produkter till affärsenhetens olika program och projekt. I din roll säkerställer du kostnadseffektiva och kvalitetssäkrade strategier samt inköp av produkter. Du har ett tätt samarbete med teknik-, kvalitet- samt projektledning m fl.

Du ansvarar för att upprätthålla relationer och utveckla affärerna med flera leverantörer samt kontinuerligt utvärdera befintliga och potentiellt nya leverantörer. Kunderna återfinns idag i Sverige, Sydafrika och Brasilien. På affärsenheten Gripen Support blir du en del av avdelningen för strategiskt inköp som idag består av 12 strategiska inköpare och du kommer vara placerad i Linköping.

I arbetsuppgifterna ingår bl a att;
• ställa ut anbudsförfrågningar och hantera anbud
• utveckla befintliga affärer med leverantörer för att hitta optimal och kostnadseffektiv livscykel
• göra kostnadsanalyser samt identifiera och kontinuerligt hitta kostnadsbesparingar
• teckna, vidareutveckla och förvalta leverantörsavtal
• ansvara för förhandlingar
• driva/medverka i tvärfunktionella team
• upphandlingar av GSE:er



Din profil
Vi söker dig som är affärsmässig i ditt arbete och har flera års erfarenhet av strategiskt inköp mot både nationella och internationella leverantörer. Vi ser att du har erfarenhet av förhandling, kontraktsskrivning och leverantörsvård. Du har en högskoleutbildning inom teknik eller ekonomi/juridik alternativ likvärdig dokumenterad erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete. Har du ett stort teknikintresse samt erfarenhet av komplexa affärer är det meriterande.

För att trivas i arbetsgruppen bör du kunna pricka av följande parametrar;
- du är prestigelös, drivande och initiativtagande
- du kan leda dig själv och andra i rätt riktning för att nå uppsatta mål och resultat
- du har ett flexibelt förhållningssätt med god förmåga att strukturera ditt arbete
- du har god laganda och samarbetsförmåga

Då du kommer att arbeta i en internationell miljö krävs det att du behärskar engelska och svenska i såväl tal som skrift och kan kommunicera och utforma avtal, affärsbrev och annan korrespondens på ett professionellt sätt. Behärskar du något övrigt språk är detta ett plus. Affärsenheten Gripen Support levererar supportlösningar som sträcker sig över hela Gripenflygplanets livslängd. Lösningarna kan se olika ut, vilket innebär ständigt pågående dialog med leverantörer och uppdatering av avtal för att möta nya kundkrav.


Ansökningsförfarande
Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka din ansökan till www.skill.se redan idag! Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, 013-32 94 08.

Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess, svenskt medborgarskap är därför ett krav.

Vad innebär det att vara konsult på Skill?
Du blir anställd hos Skill och jobbar som konsult på Saab. Du rapporterar till närmaste chef på Saab, parallellt har du också en tät kontakt med din konsultchef här på Skill.
Vi kan erbjuda dig långsiktiga konsultuppdrag hos en trygg arbetsgivare. Uppdragslängden kan variera men brukar i regel sträcka sig mellan 6-12 månader med goda möjligheter till förlängning och på sikt kan anställningen eventuellt övergå till Saab. Som Skill-konsult på Saab har du möjlighet att nyttja flextid och blir en del i en härlig gemenskap. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som är vill inleda en karriär på Saab.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juli 2020
  • Ansök senast: 28 augusti 2020

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024