OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven, kommunikativ och relationsskapande inköpare? Då kanske du passar i rollen som strategisk inköpare hos oss!
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Funktion består av sektionerna Strategiskt inköp och Supply Chain, samt Leverantörskvalitet som samarbetar tätt inom leverantörsteam. Ofta sker det i direkt samspråk med affärsägarna, vilket är nyckeln till en snabbfotad och respekterad organisation hos våra projekt- och programägare. Gruppen har god sammanhållning, trevlig arbetsmiljö och förmåga för innovationer, som är centralt för att fortsatt driva effektiva affärer.
Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att fokusera mot några av våra mest strategiska leverantörer och avancerade tekniska system, och vi ser gärna att du har intresse och erfarenhet av att arbeta i en teknologisk bransch eller med liknande sortiment med högt teknologiskt innehåll. I arbetsuppgifterna ingår bl. a att;
Driva/medverka i tvärfunktionella team
Ställa ut anbudsförfrågningar och hantera anbud
Göra kostnadsanalyser samt identifiera och kontinuerligt hitta kostnadsbesparingar
Teckna, vidareutveckla och förvalta leverantörsavtal
Ansvara för avtalsförhandlingar
Din profil
Vi söker dig som har formell utbildning inom inköp och några års erfarenhet av inköpsarbete, med fördel inom tillverkande industri med internationella kontakter. Du ska ha deltagit eller ansvarat för förhandlingar och kontraktsskrivningar tidigare. Krav för tjänsten är att kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska samt meriterande med kunskaper i affärssystemet IFS och/eller SAP.
Som person är du kommunikativ och har en fallenhet för att skapa relationer samt bygga och underhålla ditt nätverk. Du har god förmåga att arbeta självständigt likväl som i team och kan driva på ditt arbete på ett professionellt vis.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Detta är initialt ett konsultuppdrag om cirka ett år via Skill, med goda möjligheter till förlängning eller övertagande direkt till Saab. Urvalet bearbetas löpande, därför rekommenderar vi att inkomma med ett ansökningsförfarande redan idag.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Oscar Ahle på mailadress oscar.ahle@skill.se
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.