OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren strategisk inköpare och vill bli en nyckelspelare i vår växande verksamhet? Nu söker Saab Surveillance nästa stjärna för att stärka teamet och driva inköpsorganisationen framåt. Är detta du? Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.
Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För Saab är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper.
Dina arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare hos oss kommer du att vara en nyckelaktör i att forma den strategiska agendan för våra produkter. Ditt ansvar kommer att omfatta att säkra optimerade affärslösningar genom nära samarbete med både interna och externa intressenter. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för våra strategiska leverantörsrelationer och driva långsiktiga kostnadsaktiviteter.
Dina ansvarsområden innefattar:
• Utveckla och förhandla avtal för att stödja kommersiella intentioner
• Driva effektiva leverantörsrelationer och säkerställa leverantörsprestanda
• Delta i utvecklingsprojekt för att driva inköpsaktiviteter och kommersiellt hållbara beslut
• Samarbeta med produktledning och produktion för att säkerställa optimala affärslösningar
• Ansvara för strategiska beslut om tillverkning och lokaliseringsbeslut av leveranskedjan i strategiska länder
Din profil
Vi söker en erfaren strategisk inköpare med gedigen bakgrund inom inköp och förhandling. Du bör ha en stark affärsförståelse och utmärkta analytiska färdigheter för att kunna utvärdera och optimera våra affärslösningar. En viktig del av rollen är också att kunna kommunicera effektivt både på svenska och engelska, både i skrift och tal.
Vidare ser vi att du har god kännedom om ledningssystem, uppförandekod och ERP-system. Har du dessutom juridisk och kommersiell erfarenhet är detta meriterande.
Befattningen kräver att du?genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan,?i förekommande fall,?medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Saab.
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Olivia Rogö på olivia.rogo@skill.se. Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.