OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av strategiskt inköp inom det tekniska området och är sugen på att ta ditt nästa steg i karriären? Då är det här den perfekta rollen för dig. Vi söker en strategisk inköpare till Saab Training and Simulation i Huskvarna. Rollen är ett konsultuppdrag med start snarast som förväntas pågå ett år och med god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Säkra din chans genom att söka redan idag!
Om tjänsten
Som strategisk inköpare kommer du att ansvara för ett antal strategiska leverantörer och avlasta det befintliga strategiska inköpsteamet på ca 10 personer i en bred roll. Du kommer i huvudsak förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla leverantörsavtal med såväl internationella som svenska leverantörer samt jobba som projektinköpare. Arbetet kräver förmåga att etablera och upprätthålla långvariga relationer med leverantörer tillsammans med resten av leverantörsteamet.
Rollen involverar även att hantera din egen leverantörsbas inom det angivna affärsområdet och att stödja affärsområdets projekt och program samt att utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen. Du kommer tillsammans med inköpsteamet att säkra material från leverantörer till alla interna och externa kunder samt att ansvara för flöden av interna riktlinjer och kundkrav genom leveranskedjan.
Erfarenhet av elektronik inköp är meriterande.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Upprätthålla kunskap om leverantörsmarknaden.
• Ansvara för upphandling enligt inköpsprocess.
• Upprätta och förvalta avtal samt kommunicera dessa till berörda.
• Ansvarar för mätning, analys och förmedling av leverantörsprestanda.
• Genomföra leverantörsbedömning/-värdering
• Inköps representant i kund/utvecklingsprojekt
• Analysera kostnadskalkyler och kostnadsutveckling
• Planera, målsätta och genomföra omförhandling av avtal.
• Säkra att Saabs inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner följs och uppfylls
Vem är du?
Din utbildningsbakgrund ligger antagligen på universitetsnivå inom elektronik, företagsekonomi och/eller leveranshantering. Vi letar efter dig som har 3-5 års erfarenhet som strategisk köpare. Utmärkta kunskaper i engelska och svenska, muntliga och skriftliga krävs. För att lyckas i din roll bör du vara en person med ett stort tekniskt intresse och en hög förmåga att bygga förtroende för såväl externa som interna relationer. Dessutom bör du vara driven och öppen för nya idéer och ha goda sociala färdigheter. Du måste kunna agera självständigt och kunna ta egna initiativ i kontakten med nuvarande och potentiella framtida leverantörer. Du arbetar strategiskt med högt fokus på kundens behov och är en bra lyssnare som skapar förtroende.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson
Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld
Jane Carlsson
036- 17 32 66