Strategisk inköpare till Saab TransponderTech

Strategisk inköpare till Saab TransponderTech

Arbetsbeskrivning

På Saab TransponderTech välkomnas du till en värld av innovation och utveckling av världsledande produkter för sjösäkerhet och hållbarhet. Nu söker de en driven och ansvarstagande person med bakgrund inom logistik och strategiskt inköp.

Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
I din roll som Strategisk inköpare på Saab TransponderTech kommer du att tillhöra logistikteamet som i dagsläget består 12 medarbetare i olika befattningar. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innefatta att ha det kommersiella ansvaret för ett antal leverantörer, med särskilt fokus på de kontraktstillverkare som företaget anlitar, för att säkerställa att samarbetet med leverantörerna sker på ett effektivt och ekonomiskt fördelaktigt sätt.

Du kommer även att ansvara för de övergripande inköps- och prognosplanerna för företagets produkter. Detta arbete sker i nära samarbete med sälj- och utvecklingsavdelningen för att säkerställa att produkterna levereras i rätt tid och till rätt kvalitet. Inom ramen för dessa planer ligger även ansvaret för att driva inköps- och logistikfrågor, både i pågående utvecklingsprojekt och vid produktändringar.

Vidare ingår att koordinera leverantörsuppföljningar, vilket innebär att arbeta tillsammans med både leverantörer och interna intressenter för att följa upp och förbättra leveransprecision och kvalitet. Utöver dessa operativa uppgifter förväntas du att kontinuerligt bidra till processutveckling och förbättringar inom ditt ansvarsområde, med målet att optimera inköpsfunktionens effektivitet och lönsamhet.

Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader, med stor chans till förlängning.

Vem är du?
Vi söker en driven och ansvarstagande person med bakgrund inom logistik och strategiskt inköp. Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund inom elektronikområdet, alternativt ett stort intresse för närliggande områden. Du har en stark analytisk förmåga och drivs av att se utvecklingen gå framåt, samt att lyckas tillsammans med dina kollegor i teamet. Eftersom rollen innefattar såväl interna som externa kontakter ser vi att du har en god kommunikationsförmåga och hanterar både svenska och engelska i tal och skrift. Det är en förutsättning att du har erfarenhet av att arbeta med MS Office och har vana av affärssystem.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Om verksamheten
Vi som jobbar på Poolia strävar alltid mot att göra vårt bästa. Vi vågar testa det oprövade och vi har en vilja att ta ansvar – för våra kunder, för våra kandidater och för varandra. Det är människorna som gör Poolia och därför vill vi göra allt för att de ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare.

Att vara konsult på Poolia passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2024
  • Ansök senast: 19 september 2024

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024