OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strategisk inköpare
arbetsbeskrivning.
Nu söker vi en strategisk inköpare till en av våra kunder i Sandviken. Rollen innebär att Du kommer att ingå i ett spännande projekt då en del av bolaget kommer att bryta sig loss och separera från den övriga verksamheten. Detta innebär förändringar gentemot leverantörer där Din roll blir att arbeta med upphandling och förhandling av kontrakt med såväl nuvarande liksom nya leverantörer.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
omfattning.
Heltid och dagtid, under minst fyra månader.
Möjlighet att utgå från kontoret i Stockholm, med krav på närvaro i Sandviken två dagar per vecka.
kvalifikationer.
För att vara aktuell för denna roll ser vi att du har utbildning på eftergymnasial nivå inom ekonomi, inköp eller annan relevant utbildning. Du har tidigare erfarenheter som strategisk inköpare eller liknande roller vilket har gett dig en god verksamhetsförståelse samt ett djupgående affärsperspektiv. Du har en god IT-vana samt gärna erfarenhet och förståelse för upphandling och förhandling.
För att trivas i rollen är du självgående och kommunikativ, samt drivs av att arbeta i ett högt tempo. Då rollen kräver ett gott affärssinne ser vi att du har en inkluderande arbetssätt där relationer och kontaktnät prioriteras. Du arbetar strategiskt och effektivt, samtidigt som noggrannhet och ägarskap krävs för att driva arbetet framåt. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
ansökan.
2019-08-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Caroline Lundberg, konsultchef, caroline.lundberg@randstad.se
om randstad.
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström