Strategisk inköpare till Schenker Dedicated Services AB

Strategisk inköpare till Schenker Dedicated Services AB

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i fram till sista maj 2024. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker Dedicated Services AB.

Om företaget:

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos dem blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav Schenker Dedicated Services Group (SDS) har cirka 150 medarbetare i Göteborg, Malmö, Essen, Houston och Dubai. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder kundanpassade transportnätverk för kunder med särskilda logistikbehov. De tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Hos Schenker Dedicated Services får du möjlighet att arbeta inom ett internationellt företag som präglas av innovation, affärsmässighet och korta beslutsvägar. Du får arbeta i en verksamhet med entreprenöriell anda där egna initiativ och idéer uppmuntras. Nu söker de förstärkning i form av en strategisk inköpare som sitter i fina lokaler på huvudkontoret i Mölndal.

Arbetsuppgifter:

I rollen som strategisk inköpare har du fokus på att säkerställa inköpsfunktionen mot en av Schenker Dedicated Services AB (SDS) specifika kund. Kundens inköp rör förbrukningshjälpmedel till hemmet, med flertalet underkategorier där du är kontaktperson för kunder och leverantörer gällande inköp och följer upp leverantörernas prestationer. Konkreta arbetsuppgifter är att säkerställa optimeringen av inköp så som lagerhantering, servicenivån samt totalkostnaden för upphandling och lager.

Du tillhör en avdelning bestående av 13 andra personer, varav ni är två på inköp, en strategisk och en operativ inköpare. Du och den operativa inköparen har ett nära samarbete vilket också betyder att du har god insyn i inköpsflödet och ni stöttar naturligt upp varandra vid behov. Vidare ansvarar du för att sammanställa statistik månatligen på bland annat inventeringar och saldodiffar.

• Ansvarig för inköpsfunktionen mot en av Schenker Dedicated Services AB (SDS) specifika kund
• Säkerställa optimeringen av inköp så som lagerhantering, servicenivån samt totalkostnaden för upphandling och lager
• Du tillhör en avdelning bestående av 13 andra personer, varav ni är två på inköp

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Några års erfarenhet inom inköp, meriterande i strategisk roll och från internationellt bolag
• Grundläggande kunskaper i Excel
• Flytande i tal och skrift på svenska samt goda kunskaper i engelska

Som person tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du kan göra det eftersom du planerar ditt arbete noggrant och ber om hjälp när det behövs. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. Som person är du öppen inför förändringar och ser möjligheter snarare än problem. Du anpassar dig fort till nya situationer och tycker det är roligt med nya utmaningar. Du är flexibel vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete och beteende efter olika personer och förutsättningar, och du trivs bäst i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag. Du hjälper gärna andra med sina uppgifter när det behövs. Därtill gillar du att jobba i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar, och har inga problem att skifta synsätt och prioriteringar.

Övrig information:

Start: Så snart som möjligt, gärna 1/5 som senast
Plats: Mölndal, Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2023
  • Ansök senast: 19 april 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024