OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du driva strategiskt inköpsarbete i en dynamisk och komplex miljö? Då kan Securitas Technology vara nästa steg i din utveckling!
Securitas Technology är ledande inom elektroniska säkerhetslösningar och erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. Vi söker efter en kollega inom Strategisk inköp till vår inköpsavdelning. Är du en person som motiveras av att finna lösningar, ta ansvar och driva förbättringsprojekt med flera kontaktytor? Då kommer du att trivas hos oss!
Så här beskriver en av våra nuvarande kollegor rollen:
”Det som gör det roligt att jobba som en Strategisk Inköpare hos Securitas Technology är att du som individ får ett stort ansvar med en bred kontaktyta av intressenter både externa och interna att lösa både stora och små utmaningar tillsammans. Det ställer krav på dig som individ att vara både prestigelös men samtidigt ha en hög integritet i varje given utmaning. ”
Ansvar och uppdrag
I rollen som Strategisk inköpare får du möjlighet att arbeta med såväl inköpsanalys, projektbaserad upphandling, avtalsförhandling, process och förbättringsarbete inom ditt ansvarsområde. Du blir en del av ett drivet och uppskattat team som både har roligt på jobbet och ständigt jobbar med att skapa mervärde och ökad kvalitet för företaget som helhet. Du kommer att ha en stor flexibilitet med mycket eget ansvar där arbete på distans kombineras med arbete på kontoret på Lindhagen i Stockholm. Dina huvudsakliga uppgifter är:
• I samråd med nyckelpersoner från verksamheten identifiera behov, förbereda förhandling, upprätta inköpsavtal och etablera beställningsvägar
• Sätta samman och leda tvärfunktionella projektteam för valda upphandlingar
Vem är du?
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du känner igen dig i nedan:
• Lyhörd, strukturerad och flexibel och trivs i en snabbfotad verksamhet.
• Självständig och pragmatisk och inriktad på att skapa värde för helheten.
• Stark analytisk förmåga och ett intresse för att driva utvecklings- och förändringsarbete.
Grundkrav
• Akademisk utbildning inom ekonomi eller någon ingenjörsinriktning.
• Erfarenhet av strategiskt inköp
• Goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel).
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i skrift och tal.
Vi erbjuder dig
• En bred roll där du själv kan påverka utformningen, samtidigt som du får verktyg och stöd.
• Utvecklingsmöjligheter och även internationella karriärmöjligheter i vår globala koncern.
• Möjligheten att bli del av en växande bransch och samtidigt bidra till ett tryggare samhälle!
Ansökan
Tveka inte att höra av dig om du har frågor kring rollen. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För att bli anställd hos oss krävs svenskt medborgarskap, godkänd bakgrundskontroll samt referenstagning. En förutsättning för att bli anställd av oss är ett du blir godkänd av Länsstyrelsen.
För mer information, tveka inte att kontakta rekryterande chef Marcelo Bozzo marcelo.bozzo@securitas.com eller +46 10 458 74 07. Du är också välkommen att kontakta Rekryteringspecialist sara.andersson@securitas.com. Välkommen med din ansökan!