OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Siemens Energy en inköpare till ett av sina inköpsteam i Finspång! Till den här tjänsten söker vi dig som vill axla ansvaret för arbetet som strategisk inköpare. Läs mer om rollen nedan.
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare på Siemens ansvarar du för att:
• Vara eskaleringspunkt och drivande vid leveransstörningar och övriga problem med leverantör.
• Säkerställa och följa upp kapaciteter hos leverantörer vs. Siemens prognoser. Planera leveransutjämning vid behov.
• Förhandla mindre investeringar kopplat till kapacitet/leveranser
• Implementera avtal och följa upp efterlevnad av dessa (uppdatera master data)
• Jobba med leverantörsutveckling (med avseende på KPIer, minimera NCR cost, utveckla logistiklösningar, reducera ledtider, optimera beställningskvantiteter, kapitalbindning, skapa förutsättningar för och driva kontinuerliga förbättringar)
• Jobba med ständiga förbättringar i supply chain
• Ansvara för utfallsprover och upprampning inom utvecklingsprojekt
• Följa upp och hantera legeringstillägg
• Administrera och förhandla med leverantörer
Din profil
För att vara aktuell i rollen som strategisk inköpare har du en eftergymnasial utbildning inom inköp- eller logistikområdet (exempelvis ekonomi, industriell ekonomi) samt flera års yrkeserfarenhet av inköp. Vi ser att du har goda kunskaper i SAP särskilt inom området inköp, material och logistik. Du bör även ha god kunskap i engelska i såväl tal som skrift.
Kunskaper i PLM2020 och ritningsläsning ses som meriterande.
Vi söker dig som:
Är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt.
Är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet.
Tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus.
Tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde.
Inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Tilde Olsson, tilde.olsson@skill.se
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.