OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med strategiskt inköp? Vill du arbeta på ett spännande bolag? Då kan detta vara din nya utmaning. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Strategisk inköpare kommer du att tillhöra enheten som ansvarar för att säkerställa att inköp sker med affärsmässighet, kostnadseffektivitet, god affärsetik, samhällsansvar och miljöhänsyn. Enheten består av sju medarbetare; en Inköpschef, tre Kategorichefer och tre Strategiska inköpare uppdelade på tre kategoriområden där denna roll avser att stötta upp och arbete nära befintlig resurs inom kategoriområdet Butiksnära varor & tjänster. Enheten kännetecknas av ett mycket gott internt anseende, bra sammanhållning och hög leveransförmåga. Enheten har kommit tämligen långt utvecklingsmässigt och arbetar fokuserat med värdeskapande aktiviteter såsom tex processförändringar och SRM.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Initiera, driva och stödja inköpsprojekt, förhandlingar och upphandlingar inom kategorin.
• Arbeta mot uppsatta mål och rapportera KPI:er från egna initiativ.
• Hålla i SRM-aktiviteter för diverse leverantörer inom kategorin
• Delta i utvecklingen av inköpsenheten och inköpsprocesser
• Arbeta med hållbarhet kopplat till kategorin inkl riskanalys, kravställning och uppföljning
• Vara kontaktperson för kategorin gentemot relevanta delar av företaget.
• Vara ambassadör för Systembolaget i kontakt med leverantörer.
• Bevaka leverantörsmarknaden för berörda kategorier.
Vem är du?
För att vara aktuell för detta uppdraget så krävs det att du:
• Har adekvat Universitets-/högskoleutbildning eller inköpsutbildning.
• Har minst 3 års erfarenhet av strategiskt inköp i en större organisation.
• Har erfarenhet från att leda upphandlingar och leverantörsförhandlingar.
• Har juridiska grundkunskaper.
• Har god kommunikationsförmåga, samarbetsförmåga och presentationsteknik.
• Har hög förmåga att snabbt sätta sig in nya situationer och bygga förtroende internt.
Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i början på januari och förväntas pågå till sista januari 2022. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm. Du blir anställd av oss på Poolia men arbetar för vår kunds räkning i detta specifika uppdrag. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ned innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Ansökningar tas endast emot via annonsen.
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson