Strategisk inköpare till vår samarbetspartner

Strategisk inköpare till vår samarbetspartner

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven inköpare som vill ta nästa steg i karriären? Vi letar efter dig som vill komma till en tjänst med högt arbetstempo i en resultatorienterad miljö. Vill du också komma till ett team som präglas av stort engagemang och nära samarbete, sök då tjänsten som strategisk inköpare redan idag!

TJÄNSTEBESKRIVNING OCH ERBJUDANDE

I rollen som Strategisk inköpare kommer du ha ett heltäckande ansvar för det strategiska och operativa inköpsarbetet avseende leverantörskedjan i Norden. Du kommer att arbeta i en internationell miljö med kontakter i några av världens mest framgångsrika företag där du kommer att arbeta nära affären. Du kommer att upphandla avtal med leverantörer för att kunna utföra tjänsterna som avtalats hos kunderna. Här får du möjlighet att komma till en bred roll där du ansvarar för hela företagets inköpsprocess. Du har kontinuerlig leverantörsuppföljning och arbetar regelbundet med kvalitetskontroll och uppföljning av leverantörer.

Som Strategisk inköpare kommer dina arbetsuppgifter bestå av:

• Analysera och strukturera avtal och priser
• Förhandla och dokumentera avtal
• Hantera beställningar, uppföljningar samt leverantörs- och kundkontakt
• Driva utveckling och effektivisering i organisationen
• Planera, följa upp och utvärdera nyckeltal samt rapporter
• Analysarbete för att optimera leveranskedjan
• Stödja den operativa leveransorganisationen

PERSONPROFIL

Vi tror att du som söker denna tjänst är handlingskraftig och trivs med frihet under ansvar. För att passa i rollen som Strategisk inköpare har du arbetat med ovan nämnda arbetsuppgifter och trivs med ett högt arbetstempo. Du är en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och trivs med att ligga nära affären. Vidare drivs du av att arbeta strategiskt, men även att ta action operativt då det krävs i samarbete med affärsutvecklare, kundansvariga och leverantörer. Som person är du analytiskt lagd, noggrann samt prestigelös med en stor portion inre driv och omvärldsintresse.

Det som kommer att vara avgörande om du är rätt person är din vilja, inställning och ditt engagemang. Vi söker dig som är trygg med att fatta beslut, är en god förhandlare och har en utpräglad känsla för prioriteringar. Din personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och din nyfikenhet gör så att du trivs i en föränderlig miljö och du lär dig snabbt nya uppgifter.

ÖVRIGT

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro

Krav med eftergymnasial utbildning inom relevant område samt arbetslivserfarenhet av inköp. Du har god datavana och mycket goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024