Strategisk Inköpare till Würth

Arbetsbeskrivning

Vem söker vi?

Vi söker en Strategisk Inköpare som vill vara del i Würths tillväxtresa och förstärka vår inköpsavdelning.

Rollen passar dig som trivs med många kontaktytor och att arbeta i ett team. Du kommer att ha en bred spelplan med många kontakter runt om i organisationen. Som Strategisk Inköpare på Würth ansvarar du för att, i nära samarbete med vår produktavdelning och säljorganisation, säkerställa affärsmässiga inköpsvillkor för att attrahera våra slutkunder.

Inköpsavdelningen befinner sig på en förändringsresa där vi utvecklar och bygger upp våra inköpsprocesser och arbetssätt för att möta framtidens behov och du blir en viktig del i det arbetet. Vi söker därför dig som motiveras av förändringsarbete och är van att driva och arbeta i projekt.  

Vad innebär det att jobba som Strategisk Inköpare på Würth?

Du är del av en inköpsavdelning som består av strategiskt- och operativt inköp samt anskaffning.

Som Strategisk Inköpare har du en central roll och du har kommersiellt ansvar för några av företagets viktiga strategiska leverantörer. Du ansvarar för att vårda och utveckla leverantörsrelationen och säkerställa att vi som företag har bäst förutsättningar för tillväxt.

Du kommer i din roll att förhandla priser och avtal, arbeta med projekt och bygga upp och implementera Business Case, tillsammans med övriga organisationen. Det är ett inspirerande jobb där det ständigt händer nya saker. Vi arbetar med stora och små projekt och vill alltid nå våra högt ställda mål tillsammans.

Framgångsfaktorer i rollen

För att lyckas i rollen krävs ett kommersiellt mindset, god förhandlingsteknik och analytisk förmåga. Du har en affärsmässig förståelse för komplexiteten i inköp och försäljning av produkter, som en del av Würths kunderbjudande. Du har erfarenhet av att driva projekt med goda resultat och är van att arbeta mot uppsatta mål. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med inköp i en försäljningsorganisation, med nära samarbete med säljare och övriga organisationen.

I övrigt ser vi att du har:


• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik, ekonomi, logistik eller inköp
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
• Mycket goda kunskaper i Engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du även har:


• Goda kunskaper i att skriva och tolka avtal.
• Utbildning civilingenjör/civilekonom
• Säljutbildning

Vi erbjuder

Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.

Vi erbjuder dig möjlighet till utveckling och som medarbetare hos oss vill vi att du ska lyckas. Du erbjuds ett flexibelt jobb med stort eget ansvar i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. När du växer, växer Würth och för att lyckas med det erbjuder vi våra medarbetare en god arbetsmiljö, attraktiva förmåner, utbildningar och de verktyg som du behöver.

Utvecklingsmöjligheterna inom Würth är stora och vi erbjuder våra medarbetarbetare bland annat, 90 dagars introduktionsprogram, internutbildningar med hög kvalitet, mentorprogram, talangutvecklingsprogram och löpande kompetensutveckling.

Tjänstgöringsgrad:             Heltid

Placeringsort:                     Örebro

Om ansökan

Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med.

Sista ansökningsdag är 2023-09-15. Kontaktperson för tjänsten är rekryterande inköpschef Selma Terzic 070 283 47 14.


• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.
• De kandidater som går vidare i första urvalet kommer att bli inbjudna till att genomföra tester.
• Om du därefter går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost vid inskickad ansökan. 
• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.

På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund.

Om Würth

Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda.

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Würth
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Operativ inköpare till Göteborg

Operativ inköpare till Göteborg

25 november 2024