Strategisk Inköpare (Tjänster)

Arbetsbeskrivning

Bolidens Inköpsstab ansvarar för att samordna och utveckla arbetet med inköp av varor och tjänster. Boliden Gruvor har verksamheter i Sverige, Finland och på Irland.

I rollen som Sourcing Manager (Services) kommer du att ansvara för hela arbetsprocessen att planera, samordna, genomföra och följa upp inköpsstrategier för inköp av tjänster(konsulter, mekaniska tjänster, entreprenader etc). Arbetet innebär anbudsförfrågningar, genomförande av förhandlingar av leverantörs- och samarbetsavtal samt säkerställa att leveranser och uppföljning gentemot våra produktionsenheter- och anläggningar.

Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort. Eftersom vi har verksamheter på flera orter förekommer resor i tjänsten.

Du kommer att ingå i ett team bestående av 3-4 inköpare inom kategorin tjänster och rapportera till Inköpschef för Affärsområde Gruvor.

Vi ser helst att du har relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ex. teknik eller motsvarande. Vi söker dig som har erfarenhet av inköpsarbete samt har en tydlig affärsmässig hållning, förhandlingsvana och vana att hantera samarbets- och leverantörskontakter.

För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, drivande, lyhörd och analytisk. Du är strukturerad, har goda kommunikativa förmågor och förstår vikten av att leverera enligt uppsatta mål. Du trivs i en dynamisk verksamhet och ser möjligheter till förbättringar.

Befattningen kräver att du kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Körkort B är ett krav.

Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar!

I rekryteringen samarbetar Boliden med Harvey Nash. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare, Anna-Carin Ekman, tfn 073-095 71 01 eller Sofie Abrahamsson tfn 073-048 13 42. Vi arbetar aktivt för en jämnställd arbetsplats och välkomnar både kvinnliga och manliga sökande. Din ansökan med CV lämnar du via annonsens ansökningsikon på vår hemsida. Frågor angående din ansökan besvaras av Johanna Karlsson, Human Resources, tfn 0910-70 57 70

Skicka in din ansökan snarast, då ansökningarna hanteras löpande.

Vi vill ha in din ansökan senast den 6 maj 2015

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi sköter rekryteringen själva.

Kontaktpersoner på detta företaget

Corporate IT Manager Thomas Niemi
0910-77 40 80
Driftchef Corporate IT Lars-Gunnar Marklund
0910-77 43 20
Patrik Olsson
0910-70 5121
Ola Nordberg
0910-77 4578
Lena Andersson
0910-77 4332
Tommy Öhman
0910-70 5152
Greger Spetz
0910-70 5792
Thomas Theolin
0910-70 5153
Avdelningschef Processteknik Andreas Berggren

Avdelningschef Geofysik Kirsi McGimpsey
0910-77 40 49

Sammanfattning

Besöksadress

KONTORSVÄGEN 1
Boliden

Postadress

None
BOLIDEN, 93681

Liknande jobb


Projektinköpare

Projektinköpare

27 november 2024

27 november 2024