Strategisk inköpare Uppsala

Strategisk inköpare Uppsala

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du bred erfarenhet av att ha jobbat med inköp? Har du god vana av att arbeta med avtal, kvalitetssäkring, förhandling och har lätt för att bygga relationer? Då kan du vara rätt person för rollen som strategisk inköpare till vår innovativa kund i Uppsala. Detta är ett långsiktigt uppdrag där du inleder din anställning som konsult via Randstad. För rätt person finns det därefter mycket goda möjligheter till direkt anställning hos kunden.    


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Som strategisk inköpare arbetar du med allt ifrån operativa inköpsfrågor till mer avancerade arbetsuppgifter. Du kommer i rollen att upprätta- och omförhandla avtal på ett kostnadseffektivt- och kvalitetssäkrat sätt. Du föreslår och stödjer implementerandet av strategier inom inköpsområdet och har ansvar för uppföljning, kvalitetssäkring och prissättning inom ditt ansvarområde.


Du ska:


• planera strategiska inköp på ett kostnads- och kvalitetseffektivt sätt 


• leda strategiska inköpsprojekt enligt överenskomna tidsplaner och budget


• jobba med kontinuerlig förbättring av processerna/rutinerna för inköpskontroll och leverantörskontroll


• köpa och signera inköpsorder enligt givna manualer


• genomföra effektiviseringsåtgärder inom inköpsområdet tillsammans med Supply Chain Manager


• vid behov hjälpa till med dagliga supply chain-aktiviteter  



Arbetstider
Heltid, dagtid. Goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. 



Kvalifikationer
Krav för tjänsten 


• Akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt


• Minst tre års erfarenhet av inköp på strategisk nivå


• Flytande svenska och engelska i tal och skrift, god kommunikatör.


• Erfarenhet av ERP (Enteprise Requirements Planning system) och MRP (Material Requirements Planning system)


• Erfarenhet av att bedöma leverantörers prestation mot kriterier som kvalitet, kostnad, tillförlitlighet, innovationsförmåga och finansiell stabilitet


• Vana av att arbeta med kvalitetssystem och standarder, exempelvis ISO 9001, 13485


• Van att arbeta i företag med egen produktion och lager


• God kunskap om leveransvillkor och handelsvillkor



Meriterande för tjänsten


• Erfarenhet från ERP- och MRP-systemet M3 


• Erfarenhet av leverantörskvalitetsrevisioner enligt ISO 9001, 13485 


• Van att arbeta enligt god tillverkningssed (GMP) inom medicinska/diagnostiska producerande företag.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Erfarenhet
Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter krävs.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Jennifer Campos | Konsultchef | jennifer.campos@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 15 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024