OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Annonsmanus / Advertisement manuscript Strategisk Inköpare/Contract Manager Arbetsbeskrivning Saab Aerosystems Inköp ansvarar för all extern anskaffning av produkter till Gripen och övriga program inom Aerosystems.Vi arbetar i en internationell miljö där huvuddelen av leverantörerna är utländska och eftersom huvuddelen av produktvärdet utgörs av köpt materiel, har inköpsarbetet stor betydelse för Saabs långsiktiga lönsamhet. I rollen som Contract Manager har du huvudansvaret för affärsrelationerna med ett antal av Aerosystems större systemleverantörer.Ansvaret innefattar att med långsiktighet driva och utveckla den affärsmässiga relationen och samtidigt säkerställa att leverantören uppfyller sina åtaganden.Du utgör primär kontaktyta mot leverantören och driver leverantörsteam i samarbete med andra avdelningar. Arbetet kännetecknas av många kontakter såväl inom företaget som med externa leverantörsföretag och innehåller utmaningar i form kommersiellt leverantörsansvar, förhandling, relationsutveckling samt projektarbete. Kvalifikationer Du är en utåtriktad individ som har vilja, attityd och kompetens att leda arbete som spänner över olika delar av företaget.Du är drivande och förhandlingsskicklig och ditt arbete präglas av gott affärsmannaskap.Du har gärna en akademisk utbildning eller motsvarande och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska.Vi sätter värde på god samarbetsförmåga, kreativitet och erfarenhet av internationella kontakter.Vi ser också gärna att du har erfarenhet av utvecklingsuppdrag. För mer information kontakta: Fackliga kontaktpersoner: Sista ansökningsdag 2007-09-07 Saab Aerosystems Saab Aerosystems erbjuder avancerade flygsystem, delsystem och tjänster, under produktens livscykel, till kunder inom försvar och myndigheter samt flygindustrier på världsmarknaden. Apply for this vacancy