OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en spännande möjlighet inom inköp? Mediq ger dig chansen att bli en del av en samhällsviktig verksamhet där du kan göra skillnad. Vi söker en driven person som trivs
i en kommunikativ roll. Ansök redan idag - vi tillämpar löpande urval !
OM TJÄNSTEN
Mediq är en ledande aktör inom global hälso- och sjukvård. Företagets uppdrag är att säkerställa att svensk hälso- och sjukvård står rustad och redo att möta sina utmaningar. Det gör Mediq genom att tillhandahålla en bred portfölj av effektiva, unika och innovativa produkter och tjänster som underlättar kundernas vardag och höjer patienternas livskvalitet.
Academic Work söker nu en inköpsassistent till Mediq i Kungsbacka med start i augusti/september. Inledningsvis krävs det att du är på plats, för att sedan övergå till en mer flexibilitet där du kan välja att arbete remote. I rollen som inköpsassistent kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att agera som en länk mellan leverantörer och Mediq. Du kommer ha daglig kontakt med leverantörer för att hantera prisjusteringar.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Analysera prisutveckling och ta fram strategi och underlag för prisförhandling
* Arbeta utifrån framtaget underlag & kontakta leverantörer gällande prisökningar prisjusteringar
* Förhandla med leverantörer för att få till prissänkningar
VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat både på svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetsuppgifterna
- Har god datorvana & kunskaper inom Excel
- Är van vid att arbete i olika affärssystem
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet inom inköp eller motsvarande
För den här tjänsten lägger vi mycket vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är driven, tar egna initiativ och har en vilja att leverera resultat. Du kommer att ha daglig kontakt med leverantörer, så en god kommunikationsförmåga och affärsmässighet är avgörande.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Analytisk
- Resultatinriktad
- Affärsmässig
- Orädd
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa med om Mediq här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231