OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ASSA utvecklar lås och integrerade säkerhetssystem för dörrmiljöer. ASSA är Sveriges ledande leverantör av lås- och säkerhetslösningar till såväl proffskunder som konsumentkunder. Våra produkter kännetecknas av kvalitet, säkerhet och design.
Huvudkontoret ligger i Eskilstuna där vi är 277 anställda.
Läs mer på www.assa.se.
Rekryteringen görs i samarbete med Experis.
Arbetsbeskrivning
I rollen som strategisk inköpscontroller har du ett stort eget ansvar och flera olika kvalificerade arbetsuppgifter. Du kommer att få en god insyn på flera områden kommer att ha följande ansvar:
• Följa upp KPI:er för inköp Scandinavia löpande under året (resultat, plan, gap) med detaljerade handlingsplaner vem som gör vad och när avseende både direkt och indirekt material. KPI:er; kvalitet, leveranssäkerhet, kostnad, antal leverantörer, betalningsvillkor etc. Ta fram presentationsmaterial för KPI:er samt uppföljningar under året (ca 55 % av total arbetstid).
• Inom egna kategorier; ta fram och implementera en strategi, välja leverantörer inom kategorin, utveckla leverantörerna till att leverera komponenter med god kvalitet, hög leveranssäkerhet och till en konkurrenskraftig kostnad. Ansvara för alla kontraktsförhandlingar inom de egna kategorierna. Delta i projekt som inköpsrepresentant där det är lämpligt. (ca 25 % av total arbetstid).
• Vara inköps representant i olika projekt där så är lämplig samt vara ansvarig för viss Processutveckling inom inköp. (ca 10 % av total arbetstid).
• Vara support till Scandinavia Procurement Director i diverse frågor rörande statistik, uppföljning, ekonomi på Inköp Scandinavia (ca 10 % av total arbetstid).
Placeringsort är Eskilstuna, eventuellt Stockholm om så önskas, anställningsformen är en tillsvidareanställning.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från strategiskt inköp eller som inköpscontroller. Vi ser helst att du har verkat inom tillverkande industri men även annan bakgrund kan vara lämplig. För att lyckas i rollen så ska du tycka om att jobba med siffror, rapportering och uppföljning. Du är en god användare av Excel och Powerpoint.
Då många av våra kunder har engelska som koncernspråk och många projekt är internationella, så förutsätts det att du hanterar teknisk och kommersiell engelska i såväl tal som skrift. Ytterligare språk är meriterande.
Dina personliga kompetenser är avgörande för oss och för att du ska vara framgångsrik i rollen måste du vara skicklig på att skapa relationer och bygga nätverk, både med leverantörer och med kollegor. Du har ett starkt eget driv, leder och följer upp både ditt eget och andras arbete, samt arbetar strategiskt för att nå fastslagna mål. Du har företagaranda och kommersiellt tänkande, tar initiativ samt agerar med självförtroende och auktoritet.
Till rätt person erbjuder vi ett arbete i en internationell verksamhet där inköp är ett prioriterat område och där du får arbeta med spännande projekt. Det ingår resor såväl inom Sverige som i övriga Europa och Asien, uppskattningsvis 40-50 övernattningar/år.
Kontaktperson
Ansök via experis.se, annonsnummer 918956. För mer information kontakta Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på Tel, 016-15 57 33, (semester V.14)
Ansök senast den 21/4. Intervjuer kan ske löpande.
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20