Strategisk IT-upphandlare – Telge Inköp

Arbetsbeskrivning

Vågar du välja både frihet OCH ansvar? Har du flerårig erfarenhet av IT och eller inköp av IT? Vill du arbeta på en avdelning med högt till tak där vi alltid har den goda och hållbara affären i fokus? Då ska du läsa vidare. Just nu söker vi nämligen en senior IT-inköpare som ska komplettera vårt team. Vågar vi välja varandra?

 

Så här säger Peter Lindström, rekryterande chef, om rollen: Du kommer att arbeta med spännande och utvecklande uppdrag med många nya infallsvinklar. Du kommer även vara med på vår resa mot att bli en av de modernaste inköpsenheterna. Här får du tillgång till väletablerade och kvalitativa verktyg och processer för inköpsarbetet. Du har goda förutsättningar att lära dig mera och att vara med och påverka och ständigt förbättra våra processer enligt Lean. Då vi tillämpar årsarbetstid finns möjlighet till flexibilitet gällande arbetstider.

Arbetsuppgifter och ansvar Som Senior inköpare/upphandlare av IT tjänster, mjukvaror och produkter inom gruppen IT-inköp, leder och genomför du självständigt upphandlingar oftast i projektform. Du har en central roll i hela processen, från analys och strategi till upphandling. Då det ingår ett Kategoriansvar i ditt arbete ingår även delar såsom marknadsbevakning, uppföljning av leverantörer och kundkontakt i ditt dagliga arbete. Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag och du kommer tillsammans med dem att genomföra upphandlingar inom kategorin IT. IT-gruppen består idag av fyra inköpare med underkategorierna IT-hårdvara, IT-mjukvara, IS/IT tjänster, och bemanning/övriga konsulter samt en gruppchef. Då vi ser ett ökat behov behöver vi utöka gruppen men en till inköpare av IT-mjukvara.

Inom teamet förväntas vi hjälpa varandra med upphandlingar inom områdena oavsett vilken kategori man har ansvar för.

Som IT-inköpare kommer du även att stödja och ge råd till våra kunder. Du arbetar med kategoristyrning som leveransmodell och har en central roll i hela inköpsprocessen, från analys och strategi till upphandling och uppföljning. Du kommer att arbeta med spännande och utvecklande uppdrag med många nya infallsvinklar.

Den här tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Då vi tillämpar årsarbetstid finns möjlighet att planera sin arbetstid på plats på vårt kontor och till vis del på distans.

 

Vi är Telge Inköp På Telge Inköp jobbar idag cirka 30 engagerade kollegor, alltid med affären och nytta för kunden i fokus. Vi har en inköpsvolym på cirka fyra miljarder kronor och många intressanta kunder inom skilda branscher. Om du vill driva affärer och växa med oss, vår region och våra kunder är du varmt välkommen till oss.

 

 

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha relevant akademisk examen eller genomförd inköpsutbildning på yrkeshögskola, certifierad inköpare (eller relevanta kunskaper inhämtade på annat sätt) samt flerårig arbetslivserfarenhet inom IT och/eller Inköp inom IT. Vi söker dig som är en driven lagspelare och utvecklingsledare som ser möjligheter och som triggas av att möta nya utmaningar. För att trivas I rollen behöver du vara utåtriktad och tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid att du är affärsmässig och har en mycket god förmåga att tänka analytiskt och arbeta strukturerat. Som person är du kommunikativ, tydlig och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du bör också ha ett intresse för inköpsverktyg och inte minst för att utveckla din yrkeskompetens inom inköpsområdet. Vidare har du förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska och goda kunskaper i programvaror såsom Office, Adobe, m.m. Självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig då dessa genomsyrar hela vår verksamhet.

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller flera av följande blir vi extra glada: IT inom näringslivet; Inköp/upphandling från näringsliv eller offentlig sektor inom IT området; försäljning IT inom näringsliv eller offentlig sektor; offentlig upphandling (LOU); IT projektledning, samt intresse för och erfarenhet av digitalisering.

 

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 13 april 2022.

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten, kontakta Gruppchef Peter Lindström, 08-550 227 42. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Veronika Löfström, HR-strateg, 08-550 211 57. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08 550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Inköp AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2022
  • Ansök senast: 13 april 2022

Liknande jobb


27 november 2024

Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024