OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR & Kommunikation
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Vi tillsätter nu en ny tjänst inom HR och kommunikation med uppdrag att samordna och driva kommunikationsarbetet i kommunen. Du kommer att ingå i en målmedveten, engagerad arbetsgrupp med en tydlig vision för vårt framtida arbete.
Våra fokusområden är att:
Leverera proaktiva nyheter
Ha kommunikativa, delaktiga medarbetare i hela kommunen
Alltid vara en trovärdig avsändare
Erbjuda tillgänglig, digital utveckling
Vårt övergripande mål är att Västerviks kommun ska utvecklas till en mer kommunikativ organisation.
Dina arbetsuppgifter
Som strategisk kommunikatör blir ditt uppdrag att samordna och leda utvecklingen av kommunikationsfrågorna i kommunen. I rollen ingår bland annat kommunikationsanalyser, visionsarbete och att leda arbetet med att ta fram en ny kommunikationspolicy.
Med start hösten 2016 kommer Västerviks kommun att implementera ett nytt intranät. Din roll blir att projektleda arbetet med implementeringen. Under det första året kommer tjänsten att vara helt inriktad på projektledning där du tillsammans med dina kollegor driver detta arbete framåt.
Din kompetens
Rollen kräver att du har en strategisk förmåga och ett brett perspektiv i ditt arbete. Du behöver kunna planera och prioritera på ett effektivt sätt samt självständigt kunna driva dina frågor framåt. Att ta initiativ, sätta igång aktiviteter samt sätta tidsramar och följa upp arbetet blir viktigt för att nå våra mål inom kommunikationsarbetet.
Rollen kräver att du har en mycket god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du är lyhörd inför verksamhetens behov och att du kan kommunicera på ett tydligt sätt.
Vi vill att du har högskoleutbildning inom media och kommunikation alternativt annan likvärdig utbildning. Det är meriterande med masterutbildning inom området.
Rollen kräver att du har några års yrkeserfarenhet av kommunikationsarbete och att du har arbetat med implementering av koncernövergripande system. Det är meriterande om du har haft en ledande roll i implementeringsarbete.
Mycket god kunskap om intern och extern webb är viktigt för att lyckas i rollen. Du behöver också ha kunskap och gärna erfarenhet av att ta fram kommunikationsplaner, kommunikationsanalyser och kanalstrategier. Det är meriterande om du har kunskap i EPiServer.
Körkort är meriterande.
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.