OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att vara Borlängebo är att leva i både det stora och det lilla, där det lilla märks i närheten, och det stora i vår drivkraft som präglas av att prata lite och göra mycket. Borlänge kommun står inför en stor utveckling och förändring. Vid årsskiftet överger vi beställar-utförarmodellen för en ny styrmodell och en ny organisation. Vår nya organisation är uppbyggd i en linjeorganisation med chefer för fyra övergripande sektorer. De fyra sektorernas huvudsakliga ansvarsområden är: . Barn, utbildning, kultur och fritid . Vård och omsorg, individ- och familjeomsorg . Samhällsbyggnad och miljö . Verksamhetsstöd För att ge kärnverksamheten i sektorerna möjlighet att fokusera på sina uppdrag finns sektorn verksamhetsstöd. Det är till denna sektor vi nu söker ny medarbetare. Sektorns ansvar är att leverera professionellt och samordnat stöd till kommunens ledning och sektorer så att dessa får de bästa förutsättningarna för sin verksamhet. Sektorn spänner över ett stort verksamhetsområde. Verksamheten innebär dagligt stöd till sektorerna och till de förtroendevalda. Verksamhetsstöd ansvarar dessutom för frågor som är av övergripande och kommungemensam karaktär. För att leva upp till kommunstyrelsens uppdrag har tre utvecklingsområden definierats som skall genomsyra verksamheten: Samarbete, service och utveckling. Målen under det kommande verksamhetsåret är . att överträffa Borlängebornas förväntningar på handläggningen av deras ärenden, . att bidra till en god ekonomi i kommunen, . att leva upp till sektorernas förväntningar, . att utveckla såväl den inre effektiviteten som medarbetarnas kompetens och . att bredda förmågan att kommunicera med medborgarna på de språk de föredrar. Då levererar vi ett professionellt och samordnat verksamhetsstöd! ARBETSUPPGIFTER Som strategisk lokalplanerare ansvarar du för att leda arbetet med ett övergripande och långsiktigt planerande för kommunens lokaler. Arbetet kan delas in i tre huvudområden där det strategiska arbetet kommer att ha högsta prioritet, de övriga områdena är beställning av drift samt administration. Driften av kommunens lokaler utförs idag via det kommunala bostadsföretaget och regleras via avtal. Du kommer att jobba i ett team om tre personer. KVALIFIKATIONER Utbildning: Akademisk examen eller motsvarande Erfarenhet: Några års erfarenhet av kvalificerat arbete inom fastighets och byggbranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet av projektledning och förhandling. Egenskaper: Strukturerad och utåtriktad med god analytisk förmåga. Lätt för att kommunicera i tal och skrift då kommunikation med interna och externa samarbetspartners, ledning och politiker är dagliga inslag i verksamheten. För att lyckas måste du ha bra samarbetsförmåga, egen drivkraft samt vara mycket noggrann. Du skall kunna arbeta självständigt och vara en drivande person med hög integritet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martin Ogemar
0722-372170
HR-chef Alexander Ekendahl
0243-744 77
Akademikerförbundet SSR Annika Lindgren
0243-747 67
Ledarna Kerstin A Enlund
0243-666 46
Vision Sofia Ferngren Zakariasson
0243-740 48
Enhetschef HR-stöd Pia Linde
0243-736 87
Kommunledningens sekreterare Laila G Prosén
0243-740 00
Politisk sekreterare tom 2016-12-30 Sofie Viklund
0243-736 88
HR- konsult Maria Ceder
0243-759 75
HR-konsult Emma Unander
0234-759 74