OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som strategisk marknadsförare kommer du att proaktivt samordna, utveckla och följa upp marknadsföringen av större möten och evenemang. Du kommer också att arbeta med varumärkesutveckling och säkerställa att marknadsföringen går hand i hand med strategiska satsningar och beslut.
Förutom det strategiska arbetet kommer du också att hantera operativa uppgifter som copy, pressfrågor samt planering och koordinering av contentproduktion.
Dina kvalifikationer
Krav:
Akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
Gedigen erfarenhet av strategiskt marknadsföringsarbete.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Flera års erfarenhet av textproduktion och målgruppsanpassad marknadsföring i olika kanaler.
Flera års erfarenhet av samordning och projektledning.
Meriterande:
Erfarenhet av marknadsföring/kommunikationsarbete inom offentlig sektor.
Erfarenhet av arbete med press och media.
Du är professionell i din yrkesroll och trygg och stabil även när arbetet kräver flexibilitet och anpassning. Du är produktiv, självgående och trivs med att ta ansvar. Du ser helheten och har ett stort engagemang för både strategiska och operativa frågor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Destination Jönköping
Destination Jönköping AB är Jönköpings kommuns destinationsbolag med ansvar för besöksnäringsfrågor. Vårt uppdrag är att öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare att upptäcka Jönköping. Vi marknadsför och medverkar i utvecklingen av Jönköpings kommun som en hållbar turist-, evenemangs-, och mötesplats. Bolaget ansvarar även för Jönköpings Teater och Jönköpings konserthus.
Destination Jönköping AB är ett helägt kommunalt bolag och har 21 anställda.
Marknadsavdelningen
Marknadsavdelningen arbetar både operativt och strategiskt för att marknadsföra Jönköping och utveckla och vårda platsens och Destination Jönköpings varumärken. Vi kommunicerar med våra besökare före, under och efter en upplevelse och inspirerar dem att upptäcka mer av platsen och att vara medskapare av varumärket Jönköping.
Fyra medarbetare på marknadsavdelningen arbetar med allt ifrån grafisk produktion, copy och pressfrågor till strategisk varumärkesutveckling.