Strategisk materialplanerare till Ascom Göteborg

Strategisk materialplanerare till Ascom Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Företagets huvudfokus är hälso- och sjukvården, men vi är ledande även på vertikala lösningar för andra branscher. Vi klarar sjukvårdens stränga krav och höga förväntningar. Därför kan vi ta fram lösningar som bygger på den senaste tekniken för arbetsflöden även för kunder inom andra branscher över hela världen. Mer än 100 000 globala installationer av patientkallelsesystem från Ascom finns det runt om i världen.
Företaget grundades på 1950-talet och har kontor i Göteborg med totalt 1 200 anställda världen över. Ascom Wireless Solutions är en del av Ascomkoncernen som är listad på den schweiziska börsen.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en person för konsultuppdrag hos vår kunds logistikavdelning. Det är en bred roll med stor variation i arbetsuppgifter. I din roll kommer du att arbeta med order-, prognos- och leveransplanering. Vidare kommer du att ansvara för inventering och lagervärdering. Du förväntas bidra i utvecklingen och förbättringen av logistikprocessen tillsammans med kunder och leverantörer. Du kommer också att ha en rad olika kontaktytor; internt, kunder, leverantörer etc. Du kommer att utföra olika typer av transaktioner och handläggningar samt delta som logistikavdelningens representant i olika projekt.

Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom logistik/inköpsområdet och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Engelska är koncernspråk. Det är meriterande om du har kompetens inom logistik/inköpsområdet och inom tull. Du har tidigare erfarenhet av arbete i något affärssystem. Gärna Axapta. Du har goda kunskaper i officepaketet.

Som person är du är utpräglad teamplayer som har lätt för att samarbeta i grupp. Du har också förmågan att arbeta självständigt mot fastställda mål. Du är positiv och engagerad och gör ditt yttersta för att för att hitta lösningar på utmaningar. Vi ser gärna att du är serviceinriktad, professionell och prestigelös. Du är ansvarsfull och har god organisationsförmåga. Du har förmågan att vara drivande och kravställande både internt och externt.

Vi tillämpar löpande urval. Tjänsten ska tillsättas omgående och pågår initialt till den 30/9 2021, möjlighet till förlängning finns. Registrera din ansökan på www.soderco.se

Anställningen är hos Söder & Co och arbetet utförs hos vår kund. Välkommen med din ansökan!

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och personaluthyrningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Liknande jobb


18 december 2024