OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du nya utmaningar och lockas av ett modernt och innovativt bolag som satsar för framtiden? Nu söker ScanBox dig med ett prestigelöst och affärsmässigt mindset som tillsammans med ett drivet team vill ta inköpsavdelningen och hela bolaget mot nya höjder!
Dina arbetsuppgifter
Som strategisk och taktisk inköpare kommer du implementera, utveckla och förbättra inköpsstrategin utifrån de mål som är satta. Du har budget- och prognosansvar och gör kontinuerliga uppföljningar och analyser av volym- och prisavvikelser. Presentationer av både viktiga nyckeltal och förbättringsmöjligheter görs för bolagets ledning och du säkerställer att dessa är i enlighet med bolagets övergripande affärsstrategi.
I rollen kommer du ha en bred kontaktyta med kunder och leverantörer både nationellt och internationellt, men även internt mot bland annat ekonomi, produktion och logistik och du utvecklar och förvaltar relationen med dessa. Vidare leder och ansvarar du för att leverantörsbasen är finansiellt stark, tekniskt kompetent och strategiskt anpassad. Du leder förhandlingar med leverantörer, tecknar ramavtal och följer upp dessa utifrån kvalitets-, kostnads- och leveransperspektiv. Genom goda omvärldsanalyser som innefattar så väl råvaror som leverantörer kommer du att driva och delta i utvecklingsarbete där du proaktivt verkar för att förbättra kostnadseffektivitet & inköpsflöden.
Den Strategiska & Taktiska Inköparen rapporterar till Operations Manager och får stöd inom team Operations med operativa inköp. Rollen är placerad på HQ i Olofström med möjlighet till ett flexibelt arbetssätt.
Din profil
Vi söker dig med akademisk eller annan eftergymnasial utbildning inom t.ex. Supply Chain, Business Management, produktion eller ekonomi. Vidare behöver du ha flerårig erfarenhet från en liknande roll inom inköp. Du har mycket god datorerfarenhet och god vana av affärssystem, här arbetar du i Monitor. Du är van vid och trivs att arbeta mot deadlines, mål och budgetar och har en god affärsmässighet, kostnadsmedvetenhet och analytisk förmåga. För att trivas och lyckas i rollen behöver du även ha erfarenhet av förhandlingar och kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i så väl tal som skrift på en professionell nivå.
Förutom dina tidigare erfarenheter kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen är du en prestigelös lagspelare med ett genuint intresse för att utveckla processer och rutiner. Vidare är du handlingskraftig och har en mycket god förhandlingsförmåga. Du utmanar gärna organisationen inom ditt område för att utveckla arbetet framåt. Du är relationsorienterad i kombination med ett stort intresse för affärer och det värde som teamet och ScanBox kan bidra med till sina kunder. Du trivs i en föränderlig verksamhet under tillväxt och uppskattar många kontaktytor där kommunikation är A och O.
Välkommen till en roll där du får stor möjlighet att utvecklas i en global verksamhet med snabba beslutsvägar!
Övrig information
Placeringsort: Olofström
Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning
Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som rätt nästa steg i din yrkeskarriär? Då ser vi fram emot att höra av dig. ScanBox har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Josefin Jönsson på 076-501 83 82 eller josefin.jonsson@maxkompetens.se. Ansökan sker på www.maxkompetens.se (Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR). Sista ansökningsdag är 30 september 2022 men vi kommer arbeta löpande med urvalet så hör av dig snarast till oss!
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
ScanBox is a niche company that develops, produces and sells innovative food logistics solutions that, through efficient flows and preserved food quality, contribute to a better overall economy for commercial kitchen operations in the welfare, hospitality and corporate segments in > 50 geographical markets. The company had 2021 a turnover of 100 MSEK with 41 employees.
Operations and the order to cash process is a fundamental core of our business. Our growth along with strategy changes will give purchasing function a significant role in the pursuit of our future success, striving for sustainable value in our relations to suppliers and procurement stakeholders.