OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du mån om att förstå behov, motiveras du av att skapa resultat och är du intresserad av att se nöjda kunder lösa verksamhetsbehov med ArcGIS? Vill du vara med och tillsammans med våra kunder utveckla deras verksamhet och få utväxling på investeringen i GIS och geografiska data? Vi söker en strategisk rådgivare till vårt team Strategic Customer Developement.
Du kommer vara en del i ett team på 12 engagerade kollegor som ser till att våra strategiska kunder får det stöd de behöver för att använda de produkter vi levererar på bästa möjliga sätt. Har du ett starkt engagemang för värdet som skapas av geografisk information, är bra på att se helheten och gillar att arbeta lyhört, målinriktat och tydligt? Då vill vi gärna höra från dig!
Vem är du?
Vi söker dig som är bra på att bygga relationer och som bryr dig om kundens behov. Du har sen tidigare erfarenhet av att arbeta med geografisk information och GIS, inte bara tekniken utan även att utveckla och lösa människors och verksamheters behov. Du känner dig bekväm i att moderera, guida och rådge kunder i arbetssätt, teknikval och utbildning. Du är engagerande, har god förståelse för affärer och trivs i skärningspunkten mellan teknik, affär och människor. Det är en fördel om du känner till ArcGIS-plattformen sedan tidigare, men inget krav.
Vad gör du som strategisk rådgivare?
Som strategisk rådgivare ingår du i ett kundteam där du ansvarar för att arbeta tätt tillsammans med dina kunder och stötta dem i att utveckla deras verksamhet genom ett strukturerat rådgivningsarbete.
Typiska ansvarsområden är att:
- arbeta i skärningspunkten mellan affärsbehov och tekniska förmågor, med ständigt fokus på kundnyttan
- ta fram och implementera en strategi och handlingsplan, för att säkerställa att kundens arbete med geografiska data och teknik stödjer organisationens vision och mål
- förstå, prioritera och specificera kundens behov relaterade till användningen av geografiska tjänster och produkter tillhandahållna av Esri Sverige
- leda workshops, dokumentera och presentera
- genomföra aktiviteter såsom kartläggning av behov, processer och kompetens i samarbete med kunden
- tillsammans med kundteamet samordna och säkerställa framsteg och överblick i vårt kundarbete
Vi erbjuder
Du blir en del av vår växande verksamhet i Sverige. Vi är ett företag med framåtanda och driv, i en familjär atmosfär. Höga krav ställs på dig och dina resultat, men du får också möjlighet att växa och utvecklas inom vårt företag. Vår mission är att föra ut ett budskap om vad den geografiska dimensionen kan tillföra olika organisationers beslutsfattande och verksamhetsprocesser.
Ansökan
Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande, sista ansökningsdag 2023-10-08. Tillträdesdatum enligt överenskommelse.
Vill du veta mer?
Kontakta gärna Annika Hermodsson, teamchef Strategic Customer Development, telefon: 076-760 98 36, eller Sofie Ranta, HR-chef, sofie.ranta@esri.se
Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?
Läs mer om oss på esri.se (http://www.esri.se/) och följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/48950/) och Twitter (https://twitter.com/esrisverige).