OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer. Vi har ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett vem vi möter. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet. Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas. Och det är - precis som vår värdegrund - BRA.
Stadsledningskontoret har till uppgift att leda, samordna, styra och följa upp den samlade kommunala verksamheten samt utgör ledningsstöd till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret består av personalavdelning, ekonomiavdelning, utvecklingsavdelning och destinations- och näringslivsavdelning med sammanlagt ca 50 medarbetare.
Stadsledningskontorets ekonomiavdelning är Landskrona stads övergripande ekonomifunktion. Ekonomiavdelningen består av tre enheter, redovisningsenhet, ekonomistyrningsenhet och upphandlingsenhet.
Ekonomiavdelningen består f.n. av 18 medarbetare varav 5 finns på upphandlingsenheten där den ledigförklarade tjänsten är placerad.
ARBETSUPPGIFTER
Upphandlingsenheten har ett tydligt mandat att driva och utveckla stadens upphandlingsverksamhet. Du som upphandlare kommer att vara delaktig i arbetet med att säkerställa en effektiv, affärsmässig och strategisk verksamhet.
I tjänsten ingår både att genomföra förvaltningsövergripande varu- och tjänsteupphandlingar samt att kvalitetssäkra förvaltningsspecifika upphandlingar genom råd och stöd till förvaltningens inköpssamordnare.
Varje upphandlare har ett eget ansvar för vissa förvaltningar och dess upphandlingsarbete i samråd med respektive förvaltnings inköpssamordnare. En stor del av arbetet utgörs av att arbeta självständigt med upphandlingar i projektform i samarbete med en referensgrupp av beställare på förvaltningarna.
Alla större upphandlingar i staden sker via ett elektroniskt upphandlingsstöd, KommersElite.
Upphandlingsenheten driver ett e-handelsprojekt där en egen webbutik redan lanserats.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen med inriktning på ekonomi eller juridik, KY-utbildning eller motsvarande med inriktning på inköp. Du har även flera års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete/ alt. privat inköpsarbete.
Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt excel.
Vi söker dig som har förmåga att se helhetsperspektiv, har ett strategiskt synsätt, är utvecklingsinriktad och tycker om att arbeta processorienterat. Du är en självgående, effektiv problemlösare och har ett strukturerat arbetssätt.
Eftersom arbetet innebär många kontakter på alla nivåer i organisationen, är det viktigt att du har en god förmåga att samverka och kommunicera med andra människor. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fackliga representanter nås via kommunens växel
0418-47 00 00
Upphandlingschef Maria Mera
0418-470170
Redovisningschef Jonas Lundqvist
0418-47 34 31
Upphandlingschef Fredrik Waldemarsson
0418-47 01 70