OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Upphandlingssektionen i Trelleborgs kommun är placerad under kommunledningsförvaltningens enhet ”styrning och uppföljning”.
Vi ansvarar för all upphandling i kommunen och du kommer att ingå ett team på fem personer. Vi är prestigelösa, kompetenta och drivande medarbetare och har mycket gott samarbete. Vi söker dig som är en erfaren upphandlare och som tillsammans med oss vill delta i vårt spännande arbete framöver. Trelleborgs kommun har höga ambitioner där du får möjlighet att bidra med dina kunskaper och erfarenheter och utvecklas.
Arbetsuppgifter
Som upphandlare ansvarar du för att affärsmässigt och effektivt genomföra upphandlingar av varor och tjänster utifrån verksamheternas behov. Upphandlingarna genomförs ofta i projektform där du arbetar med att utveckla processer, strukturerar, planerar och driver ditt eget arbete i stor utsträckning. Vidare ingår i arbetsuppgifterna att vara ett kompetensstöd till verksamheterna, avtalsuppföljningar, uppdatering av avtalsdatabasen, utbildningar mm.
Kvalifikationer
Du har akademisk examen inom ekonomi, juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har goda kunskaper inom LOU/LUF och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vidare har du god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.
Du har en god samarbets- och kommunikativ förmåga, lätt för att skapa relationer och få med dig andra. Det passar dig att jobba självständigt och ta eget ansvar och initiativ. Du har integritet och hög servicekänsla. I rollen som upphandlare har du ett prestigelöst arbetssätt och dessutom gillar du kreativt tänkande och är lösningsfokuserad i de frågor som uppstår och du vill vara med och bidra.
Eftersom varje medarbetare har stor frihet gällande sin egen planering kräver tjänsten en god förmåga gällande struktur och tidsplanering. Du hanterar således flera projekt parallellt och håller en hög produktionstakt med effektiv genomströmning av ärenden. Självklart är du professionell i ditt bemötande och vågar tänka utanför boxen för att främja utveckling.
Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor är meriterande liksom arbete i projektform. Vi ser gärna att du är van användare av TendSign eller motsvarande systemstöd för upphandling. En ytterligare merit är om du har erfarenhet av att arbeta med e-handel, vårt system är Raindance.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst heltid. Provanställning kan komma i fråga under sammanlagt högst 6 kalendermånader om arbetsgivaren bedömer att det föreligger ett prövobehov.
Tillträde
Snarast, eller enligt överenskommelse
Kontaktperson
Carina Grönlund, samordnare för upphandlingssektionen, 0410-73 40 84 eller carina.gronlund@trelleborg.se
Fackliga kontakter:
www.trelleborg.se/facket
Sista ansökningsdag
2023-03-10 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!