Strategisk upphandlare

Arbetsbeskrivning

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.

Vi söker en strategisk upphandlare till Åklagarmyndighetens huvudkontor i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare och inköpare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.

Som strategisk upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

Medverka i, eller ansvara för, mer komplexa upphandlingar inom ramen för offentlig upphandling
Ansvara för avtalsförvaltning och avtalsuppföljning av ingångna avtal
Ha samordningsansvar för upphandlingar utifrån verksamhetens behov
Medverka i miljöarbetet på myndigheten
Ge stöd och råd till verksamheten i komplexa upphandlingsfrågor
Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har

högskoleexamen med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant,
mycket goda kunskaper om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling,
erfarenhet av självständigt- och operativt arbete som upphandlare,
erfarenhet av att ha samordnat upphandlingar internt utifrån verksamhetens behov,
god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som upphandlare inom statlig verksamhet.

Som person vill vi att du

har lätt att samarbeta med andra,
har ett konsultativt arbetssätt med en god servicekänsla,
gillar att arbeta i ett högt tempo,
är noggrann och strukturerad,
har en god social förmåga,
är initiativrik och lösningsorienterad,
kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. 

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 1 700 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.

Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Ansök redan i dag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10

Sammanfattning

Besöksadress

Östermalmsgatan 87 C
None

Postadress

Box 5553
Stockholm, 11485

Liknande jobb


Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024

22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024