Strategisk upphandlare till Sollentunahem

Strategisk upphandlare till Sollentunahem

Arbetsbeskrivning

Fastighetsbolaget Sollentunahem är inne i en spännande utvecklingsfas, där upphandling är en viktig fråga för hela organisationen. Som strategisk upphandlare kommer du vara med och fortsätta utveckla bolagets inköpsprocess och upphandlingsstrategi, med målet att Sollentunahem ska bli en ännu vassare beställarorganisation för högre kundnöjdhet. Har du flerårig erfarenhet från strategisk upphandling och vill ta dig an en ny utmaning? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som strategisk upphandlare kommer du tillsammans med Marie utgöra upphandlingsteamet på Sollentunahem. Du kommer tillhöra Ekonomi- och IT-avdelningen, som i dagsläget består av 10 personer inom ekonomi, IT och upphandling. Ditt uppdrag blir att driva och utveckla inköpsarbetet med chefer och medarbetare i organisationen och ansvara för att kvalitetssäkra hela upphandlingsprocessen. Du kommer vidare att arbeta med att vidareutveckla riktlinjer och processer som kvalitetssäkrar avtalsefterlevnad hos leverantörer samt ansvara för att planera och driva bolagets inköpsutvecklingsarbete och skapa ännu effektivare inköpsprocesser.

Du erbjuds


* En roll inom strategisk upphandling där du kommer spela en viktig roll i upphandlingsarbetet framåt
* Ett väletablerat och tryggt bolag som samtidigt är mitt i en spännande utvecklingsresa
* En kultur och stämning som genomsyras av värdeorden: affärsmässighet, ansvar och engagemang


ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för upphandling inom bland annat entreprenad, bygg, förvaltning och konsulttjänster
- Arbeta med strategisk upphandling utifrån Sollentunahems upphandlingsplan och även ansvara för denna
- Ansvara för entreprenadupphandlingar och samarbeta med upphandlingskonsulter
- Ha löpande samarbete med beställarorganisationen och avtalsägare samt hålla internutbildningar inom upphandling
- Leda Sollentunahems inköpsråd och sätta strukturer för hur inköpsorganisationen ska fungera
- Samarbeta med Sollentuna kommun i samband med upphandlingar
- Arbeta med Sollentunahems miljö- och hållbarhetsmål

VI SÖKER DIG SOM
- Har en, för tjänsten, relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller upphandlingsområdet
- Har gedigen och långtgående erfarenhet av att ha arbetat med upphandling, förslagsvis från att ha arbetat kommunalt, statligt eller inom annat fastighetsbolag
- Har goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling, LOU och upphandlingsprocessen
- Har god vana vid att arbeta med strategisk upphandling
- Talar och skriver obehindrat på svenska då du dagligen kommunicerar på språket
- Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av entreprenadupphandling

Som person är du


* Strukturerad
* Har god samarbetsförmåga
* Strategisk
* En hög personlig mognad


Övrig information


* Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Anställningsform: Tillsvidareanställning
* Placering: Kontoret är placerat i helt nyrenoverade och ändamålsenliga lokaler på våning 6 i Sollentuna kommunhus. Sollentunahem kombinerar arbete på plats med möjlighet till distansarbete, enligt överenskommelse med närmaste chef.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Sista ansökningsdag: 2023-05-07

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sollentunahem bidrar till ett bättre samhälle genom att skapa trygga och hållbara boendemiljöer där människor trivs och vill bo. Sollentunahem är ett fastighetsbolag som ägs av Sollentuna kommun. De utvecklar och förvaltar cirka 5 000 hyreslägenheter och 200 lokaler samt 3 000 garage- och parkeringsplatser inom Sollentuna kommun. Sollentunahem har 79 medarbetare och en omsättning på 409 miljoner kronor. Deras bostadsbestånd finns inom hela kommunen och består av en mix från 1950-talet till 2020-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion av cirka 1 500 hyreslägenheter samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse. Här kan du läsa mer om Sollentunahem!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2023
  • Ansök senast: 7 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024

Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024

22 november 2024