OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stöd och styrningsförvaltningen arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.
UpphandlingsCenter Falun Borlänge-regionen är en gemensam upphandlingsorganisation för de samverkande kommunerna Falun, Borlänge, Ludvika, Gagnef, Säter och Hedemora. Vårt uppdrag är att svara för all upphandling, med några få undantag, och vårt fokus ligger på affärsnytta och hållbara offentliga affärer. UpphandlingsCenter (UhC) har huvudkontor i Ludvika och kontor i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter och Hedemora.
Vi gör årligen upphandlingar för mellan 2 och 3 miljarder kronor. Spännvidden är stor, vi upphandlar allt från kontorsmaterial, konsulter och livsmedel till snöröjning, fordon och fastighetstjänster. Mera information om oss hittar du på www.upphandlingscenterfbr.se.
Arbetsuppgifter
Våra upphandlare är indelade i team. Du kommer att tillsammans med ett par kollegor att tillhöra Team Samhällsbyggnad och IT, som är specialiserade inom olika branscher och områden. Där kommer du självständigt att planera, genomföra samt följa upp upphandlingar som drivs i projektform med dig som projektledare. Det förekommer både ramavtals-upphandlingar och specifika upphandlingar. Du bidrar till affärsutvecklingen av UpphandlingsCenter och har nära kontakt med våra samverkande kommuner och deras verksamheter.
Kvalifikationer
Du ska ha någon form av eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan för tjänsten relevant utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling, dokumenterad utbildning inom offentlig upphandling, erfarenhet av att arbeta i ett upphandlingsverktyg t.ex. e-Avrop eller Visma TendSign, kunskap och erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation eller goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Word och Excel.
Du ska ha ett genuint intresse av affärer och som person är du kommunikativ. För att lyckas i ditt arbete bör du vara en drivande person som är bra på att få saker utförda i tid. Du har en hög personlig integritet. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Anställningsvillkor
Tillsvidare på heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.
Lönebeskrivning enligt överenskommelse.
Kontaktperson
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Chef UpphandlingsCenter Anders Karlin, 0240-866 09 eller anders.karlin@ludvika.se.
Facklig kontaktperson
Nås via kommunens växel telefon 0240-86000
Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV senast 2016-05-30, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du hittar på ludvika.se/lediga jobb.”